مسدود کردن25 هزار آدرس روسی مرتبط با فعالیت غیرقانونی توسط Coinbase

 مسدود کردن25 هزار آدرس روسی مرتبط با فعالیت غیرقانونی توسط Coinbase
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

طبق یک پست وبلاگ رسمی امروز، 7 مارس 2022 صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده، Coinbase، بیش از 25000 آدرس مربوط به افراد یا نهادهای روسی را مسدود کرده است که معتقد است در فعالیت‌ های غیرقانونی شرکت می ‌کنند و وجود این آدرس های غیر متعارف روسی را از طریق تحقیقات امنیتی و حفاظتی کوین بیس شناسایی کرده است.

علاوه بر این، کوین بیس این آدرس ها را با دولت ایالات متحده به اشتراک گذاشته تا از اجرای تحریم ها حمایت کند. این پست بار دیگر تاکید کرد که این صرافی متعهد به تبعیت از تحریم ها است.

کوین‌ بیس برنامه ‌های حساب کاربری را در برابر فهرست ‌های افراد یا نهادهای تحریم‌ شده، از جمله مواردی که توسط ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا، سازمان ملل، سنگاپور، کانادا و ژاپن نگهداری می ‌شوند، بررسی می ‌کند.

در هر صورت، این اقدام تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که مدیرعامل کوین‌ بیس گفت که تحریم ‌ها علیه روسیه را رعایت خواهند کرد.

رمزارز برای جلوگیری از تحریم ها

وزارت خزانه‌ داری ایالات متحده آمریکا اخیرا در بیانیه ‌ای از صنعت رمزارز خواست که برای جلوگیری از حملات باج‌ افزارها با هدف دور زدن تحریم ها و سرقت دارایی های دیجیتال، به تحریم‌ ها پایبند بوده و به شناسایی تراکنش ‌های مشکوک کمک کنند. در این میان اخباری در خصوص بلوکه شدن حساب شهروندان و کاربران روسی تحت تحریم‌ های سیاسی آمریکا نیز  قرار دارد.

بسیاری این سوال را مطرح کرده اند که آیا می توان از ارزهای دیجیتال برای جلوگیری از تحریم های اعمال شده علیه روسیه در پی حمله روسیه به اوکراین استفاده کرد یا برعکس آیا کاربران روسی میتوانند با استفاده از ارزهای دیجیتال تحریم ها را دور زده و از آن استفاده کنند؟

 برایان آرمسترانگ، مدیر عامل کوین بیس، گفت که او فکر نمی‌کند که این احتمال زیاد باشد. طبق نظر او مدیران ارزهای دیجیتال فکر نمی کنند خطر بالایی  در این مورد وجود داشته باشد که الیگارش های روسی از ارزهای دیجیتال برای اجتناب از تحریم ها استفاده کنند.

از آنجا که صرافی ها یک دفتر کل باز هستند، تلاش برای دزدی کردن پول زیادی از طریق ارز دیجیتال قابل ردیابی تر از پول نقد، هنر، طلا یا سایر دارایی های دلار آمریکا است. 

تگ ها