مسیر تکامل استیبل کوین ها

مسیر تکامل استیبل کوین ها
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:3 دقیقه

استیبل کوین ها این امکان را دارند که در میان تورم جهانی به یک سیستم جایگزین امیدوار کننده تبدیل شوند، اما برای پایدار ماندن باید قابل حسابرسی باشند. این واقعیت که استیبل کوین ‌ها به یک دارایی واقعی متصل هستند، باعث ثبات آنها نشده است.

دارایی های فیزیکی نیز از نوسانات بازار مستثنی نیستند، همچنین اکثر استیبل کوین ها به فیات متصل هستند و می توانند به همان اندازه ناپایدار باشند.

در شرایط کنونی بازارهای بی ثبات، سطح بدهی بالاست و تورم بخاطر کووید19 و مشکلات زنجیره تامین ادامه دارد. از آنجایی که سرمایه‌ گذاران به دنبال دارایی های جایگزین ثروت از جمله دارای های دیجیتال هستند، اما، قیمت ها همچنان به طور غیرقابل پیش بینی نوسان دارند.

در جستجوی راه حلی برای نوسانات و ثبات بازار جامعه رمزارز به سمت استیبل کوین ها گرایش پیدا کرده است. گزارش اخیر اداره پولی هنگ کنگ این روند را تأیید و نشان دهنده گسترش انفجاری بازار استیبل کوین از سال 2020 از نظر ارزش بازار است.

 شرکت ‌های پرداخت نیز در حال تغییر هستند. پی پال اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد کوین پی پال خود را با حمایت دلار ایالات متحده عرضه کند و مشکل در همین جاست. استیبل کوین ها معمولاً توسط ارزهای فیات ناپایدار فزاینده ای پشتیبانی می شوند که خود ناپایدار هستند.

ارزش طلا در بازار امروز

با توجه به اینکه دولت‌ ها هر روز بیشتر فیات را چاپ می‌کنند، نمی‌توان از پتانسیل استیبل کوین ‌هایی که توسط دارایی ‌های واقعاً پایدار پشتیبانی می ‌شوند دور شد.

برای اینکه استیبل کوین ‌ها به وعده ثبات عمل کنند، باید جریان اصلی ‌تر و گسترده‌ تری وجود داشته باشد که از حمایت ارزهای فیات مستعد تورم به سمت دارایی‌ های فیزیکی قابل اعتمادتر روی آورد.

در تلاطم سال 2021 قیمت طلا به طور پیوسته بین 1700 تا 1950 دلار در هر اونس بود که ثبات و ارزش آن را ثابت کرد. اتصال یک کوین به ارزش طلا دور از دسترس نیست برای مثال یک گرم طلا برای یک توکن باید به طور کامل تخصیص یافته و قابل بازخرید باشد. اگر صاحب یک استیبل کوین بتواند مستقیماً دارایی را بازخرید کند، می‌تواند یک ذخیره مؤثر ارزش و وسیله مبادله را فراهم کند.

تجدید درخواست برای نظارت نظارتی

چنین ارزی تنها در یک سیستم کاملاً حسابرسی شده امکان ‌پذیر است، جایی که اهمیت مقررات مطرح می‌شود. از قضا، مهاجرت انبوه به استیبل کوین ‌ها بر اساس یک فرضیه تا حدودی بی ‌اساس از ثبات می ‌تواند اقتصاد را سرنگون کند.

بحث ‌های اخیر در مورد تتر (USDT) پر استفاده‌ ترین استیبل‌ کوین و با حمایت دلار آمریکا توسط شرکت مالی جهانی رد شده، و به دلیل اینکه اساساً تنظیم نشده و حسابرسی نشده است، غیرقابل تأیید باقی مانده است.

تنظیم کننده ها در سراسر جهان باید به نظارت بیشتر ادامه دهند و تمرکز خود را بر افزایش شفافیت دوچندان کنند. در واقع، یک سال پیش بود که اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، بیانیه خود را در داووس بیان کرد و هشدار داد که ارز دیجیتال فاقد حکومت طراحی و ترتیبات برای یک ارز دیجیتال پایدار است و مردم به ثبات و ارزش پایدار آن نیاز به اطمینان خواهند داشت.

راه برون رفت از بحران تورم

علیرغم کاستی ‌ها، پتانسیل استیبل کوین ‌ها برای کمک به ما از بحران تورمی پس از کووید19 را نباید دست کم گرفت. آنها ظرفیت حفظ ثروت و ایجاد یک ذخیره پایدار ارزش را دارند در حالی که به سرمایه گذاران سنتی اطمینان بیشتری نسبت به سایر دارایی های دیجیتال ارائه می دهند. بنابراین، استیبل کوین ممکن است برای بقای اقتصادی امروز ضروری باشد.

برای استفاده واقعی از مزایای آنها، باید به یک پایه محکم در قالب یک دارایی فیزیکی کاملاً قابل بازخرید، مانند طلا یا نقره متصل شوند و این یک چرخه پایدار از ثبات را ایجاد می‌کند و باعث ایجاد پشتوانه نهادی بیشتر به سمت دارایی ‌های دیجیتال و ثبات بیشتر بازار و اقتصاد می‌شود.

نوسانات ارز دیجیتال باعث می‌شود بسیاری از بیزنس های از این نوع روش پرداخت جلوگیری کنند. استیبل کوین ‌ها ممکن است بخشی از پاسخ را داشته باشند، اما به اصطلاح ثبات آن‌ها چندان ذاتی نیست. دارایی هایی مانند طلا و نقره، از سوی دیگر، همچنان پایه های پایداری را برای سال های آینده ایجاد می کنند.
 

تگ ها