مصادره 102 میلیون دلار رمزارز توسط سرویس مخفی ایالات متحده

مصادره 102 میلیون دلار رمزارز توسط سرویس مخفی ایالات متحده
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

به گزارش CNBC، در بررسی تراکنش‌ های غیرقانونی دارایی ‌های دیجیتال مرتبط با جرایم سایبری، سرویس مخفی ایالات متحده بیش از 102 میلیون دلار دارایی دیجیتال را توقیف کرده است. طبق آمار ارائه شده توسط آژانس امنیتی، دارایی های دیجیتال توقیف شده از 254 مورد از سال 2015 بازیابی شده است.

سرویس مخفی ایالات متحده علاوه بر محافظت از روسای جمهور ایالات متحده، جرایم مالی و سایبری را نیز مورد بررسی قرار می دهد. در مصاحبه ای در مقر آژانس، دیوید اسمیت، دستیار مدیر تحقیقات، خاطرنشان کرد که کارشناسان و تحلیلگران جریان بیت کوین را مانند دیگر نظارت های این سازمان پیگیری می کنند.

او اضافه کرد: تمام تراکنش های کیف پول ارز دیجیتال و آدرس ایمیلی که دارای برخی از شناسه های مرتبط است، قابل شناسایی است و اگر تراکنشی مشکوکی وارد بلاک چین شود، می توان از طریق آدرس ایمیل یا آدرس کیف پول و یا از طریق بلاک چین ردیابی کرد.

روش های کلاهبرداری سایبری

پلیس رومانی تحقیقات اولیه ای در این خصوص انجام داده که در آن بیش از 900 قربانی در ایالات متحده مورد هدف قرار گرفته اند که بیشتر آنها از طریق کلاهبرداران تبلیغاتی در وب سایت های معتبر و حراجی های فروش بوده است.

کلاهبرداران از طریق ارائه محصولات لوکسی که وجود خارجی نداشته اند و با ارائه فاکتورهای فرضی از شرکت های مطرح آنرا واقعی نشان داده اند. براساس اظهارات سرویس مخفی، سپس کلاهبرداران وجوه را در یک طرح پولشویی قرار داده و وجوه قربانیان به ارز دیجیتال تبدیل کردند.

سایر مواردی که سرویس مخفی ایالات متحده مورد بررسی قرار داده است شامل یک انجمن جرایم سایبری از مجرمان روسی و کره شمالی است که در کنار عملیات باج‌ افزار، مبادلات و فعالیت‌ های غیرقانونی پولشویی آنها را نیز شامل می ‌شود. در این موارد، پرداخت‌ های بیت‌ کوین توسط شرکت ‌های دیجیتال آمریکایی برای توقف حملات به کیف پول ‌های دیجیتال مظنونان ارسال می‌ شده است.

اقدامات سرویس مخفی ایالات متحده

اسمیت می گوید که انتقال سریع وجوه دیجیتال آن را به یک روش پرداخت ترجیحی هم برای آمریکایی ها و هم برای مجرمان تبدیل کرده است. علاوه بر این، یکی از چیزهایی که در مورد ارز دیجیتال وجود دارد اینست که پول را با سرعت بیشتری نسبت به فرمت سنتی آن جابه‌ جا می شود.

همچنین تلاش مجرمان در جهت ابهام فعالیت هایشان است و وظیفه سرویس مخفی ایالات متحده ردیابی مجرمان به روش های مختلف می باشد. براساس داده های ارائه شدهCNBC در نشست با اسمیت، دفتر مرکزی سرویس امنیتی مستقر در ایالات متحده، بزرگترین مرکز امنیتی است که در آن تحلیلگران و کاربران بیت کوین در سراسر جهان توسط این مرکز مورد پیگیری قرار می گیرند.

علاوه بر این، براساس اظهارات اسمیت، هنگامی که تیم سرویس امنیتی فعالیت ‌های غیرقانونی را شناسایی می کند، در مرحله اول با استفاده از اطلاعات ارائه شده بر روی بالک چین سعی در شناسایی و ردیابی عوامل پشت صحنه آن دارد و در درجه دوم فردی که تراکنش غیر قانونی انجام می دهد مورد بررسی قرار می دهد.

او اظهار داشت که بازرسان بر این باورند که مجرمان اکنون دارایی های دیجیتال از جمله بیت‌ کوین را به استیبل کوین تبدیل می ‌کنند و بررسی نوسانات بازار برای ردیابی فعالیت ‌های مجرمان کمک کننده است.
 

تگ ها