ممنوعیت تبلیغات برای Floki Inu توسط British Watchdog

ممنوعیت تبلیغات برای Floki Inu توسط British Watchdog
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

سازمان دیده بان تبلیغات بریتانیا، یک کمپین زیرزمینی لندن را برای فلوکی اینو، یک ارز دیجیتال به نام دوج متعلق به مدیر تسلا، ایلان ماسک، را به دلیل سوء استفاده از کاربرانی که از خطرات احتمالی سرمایه گذاری در دارایی های رمز ارز دیجیتال بی خبرند ممنوع کرده است.

این کمپین پوستر تصویری از یک سگ کارتونی با کلاه وایکینگ را به نمایش می‌گذارد و کاربرانی که موفق به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال موفق دیگر مانند Dogecoin نشده اند را تشویق می‌کند تا به این سرمایه‌ گذاری بپیوندند.

کمپین “Missed Doge? Get Floki” درباره نوسانات سرمایه گذاری هشدار داده و همچنین خاطرنشان کرده است که ارزهای دیجیتال در بریتانیا هیچ نظارت دولتی ندارند.

از آنجایی که این کمپین تبلیغاتی ریسک سرمایه گذاری را بی اهمیت جلوه داده، اداره استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا (ASA) این کمپین تبلیغاتی را مورد بررسی قرار داده است و با بیان اینکه این کمپین از عدم آگاهی عمومی مردم  و ترس کاربران مبنی بر از دست دادن رونق ارزهای دیجیتال سوء استفاده کرده است سعی در ورود به نحوه اجرای این کمپین کرده است.

فلوکی که در ژوئن سال گذشته راه اندازی شده به سازمان دیده بان تبلیغات گفت که لوگوی آن ها بر اساس دوج شیبا اینو توسط ماسک پذیرفته شده و کلیدی برای شناخت برند فلوکی می باشد.

ASA، اداره استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا بیان کرد که استفاده از تصاویر کارتونی سرمایه گذاران را از جدیت سرمایه گذاری و نوسان و غیر قانونی بودن ارز دیجیتال منحرف و این موضوع را در نظر کاربران ساده و بی اهمیت جلوه می دهد.

محتوی تبلیغات فلوکی

اداره استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا همچنین گفت که این کمپین تبلیغاتی در درجه اول کاربر آگاه را هدف قرار می دهد تا فرصت جدید سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را در نظر سرمایه گذاران بولد کند.

همچنین مصرف‌کننده متوسط با وجود اخطارها در آگهی محافظت می شود و در هیچ موردی از شوخی و بازی با کلمات استفاده شده در متن تبلیغات استفاده نمی‌کند. ولی مخاطبان نا آگاه بسادگی گول این تبلیغات را خواهند خورد.

براساس تحلیل ASA این آگهی از بی ‌تجربه بودن یا باورپذیری مصرف‌کنندگان استفاده کرده است. بنابراین اداره استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا به این نتیجه رسیده است که تبلیغات غیرمسئولانه بوده و قوانین را نقض کرده است.

 ASA از Floki Inu  خواست از مسئولانه بودن محتوای تبلیغات خود اطمینان حاصل کند و از ترس از دست دادن سرمایه گذاران مقطعی سعی در بی اهمیت کردن سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نکنند.

نظارت دولت و تصویب قوانین جدید

در ماه ژانویه2022 وزارت خزانه داری بریتانیا از طرح هایی برای سرکوب تبلیغات گمراه کننده ارزهای دیجیتال با مشمول مقررات مشابه بازاریابی برای سایر محصولات مالی مانند سهام و بیمه پرده برداری کرد. 

این تغییر روند برای تغییر قانون به این معنی است که تبلیغات دارایی ‌های دیجیتال مشمول قوانینی خواهند شد که توسط سازمان رفتار مالی (FCA) اداره می‌شود تا آنها را با استاندارد بالای سایر تبلیغات مالی مانند سهام و محصولات بیمه ، مطابقت دهند و در راستای اهداف رفاه عمومی استفاده کنند.

تگ ها