موضع کامبوج در خصوص فعالیت های غیرمجاز مرتبط با ارزهای دیجیتال

موضع کامبوج در خصوص فعالیت های غیرمجاز مرتبط با ارزهای دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

در گزارشی آمده است که دولت کامبوج با صدور مجوزِ استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور موافقت نکرده است. گزارش با استناد به سندی که اخیراً توسط وزارت دارایی و اقتصاد منتشر شده، می‌گوید که تاکنون مجوز کسب و کار برای هیچ شرکت ارز دیجیتالی صادر نشده است و انجام فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتال در این کشور همچنان غیرقانونی است.

براساس گزارش سرویس چین نیوز، با وجود اذعان وزارت دیجیتال در سرعت رشد صنعت فین ‌تک، این وزارتخانه مجدداً تاکید کرده که ممنوعیت طولانی مدت تجارت ارزهای دیجیتال همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

براساس گزارش Bitcoin.com News، مقامات کامبوج در سال 2018 اعلام کردند که گردش یا تجارت ارزهای دیجیتال بدون مجوز غیرقانونی می باشد. در آن زمان، مقامات اعلام کردند که فعالیت ‌های دیجیتال پتانسیل ایجاد خطراتی برای عموم جامعه را دارند. بی ثباتی دارایی های دیجیتال و همچنین عدم پشتیبانی آنها توسط یک دارایی با ارزش ثابت، برخی از خطرات ذکر شده در بیانیه 11 می 2018 می باشد. عدم حمایت از مصرف کننده، جرایم سایبری و از دست دادن سرمایه به دلیل هک شدن از دیگر خطراتی است که در بیانیه ذکر شده است.

کامبوج در حال ارائه پیش ‌نویس خط ‌مشی فین ‌تک

فین ‌تک یا فن آوری مالی، اصطلاحی است که برای توصیف فن آوری که خدمات مالی را از طریق نرم‌ افزار ارائه می ‌کند، بکار می رود. فین ‌تک در بانکداری آنلاین، برنامه ‌های پرداخت موبایلی یا حتی ارزهای دیجیتال استفاده می ‌شود. شرکت ‌های فعال در زمینه فن آوری ‌های مالی عموماً استارت ‌آپ ‌هایی هستند که تلاش می ‌کنند خودشان را در سیستم‌ های مالی جا بیندازند و شرکت ‌های سنتی را به چالش بکشند.

در بیانیه جدیدی که به طور مشترک با بانک ملی کامبوج، کمیسیون اوراق بهادار و آژانس پلیس ملی منتشر شده است، وزارت دارایی بار دیگر تاکید کرد که تا کنون از طرف این وزارتخانه هیچ شرکت ارز دیجیتالی مجوز دریافت نکرده است. در همین حال، گزارش سرویس چین نیوز اعلام کرد که کامبوج در حال حاضر در حال تدوین پیش ‌نویس سیاست توسعه فین ‌تک خود می باشد که طبق گفته ‌های وزارت دارایی، در راستای تضمین سود کشور از توسعه فن آوری نوظهور فین تک است و در عین حال ریسک های مرتبط با تجارت دیجیتال را به حداقل می ‌رساند.

وزیر دارایی کامبوج در کارگاه مشاوره ملی روز سه شنبه، 26 آوریل در مورد سیاست ها و جهت گیری های بخش فن آوری مالی کامبوج اعلام کرد که سیاست توسعه فن آوری مالی آتی کامبوج نقش مهمی در ایجاد زیرساخت های فین تک و تقویت مزیت رقابتی آن ایفا خواهد کرد. همچنین سیاست فین ‌تک رقابت ‌پذیری را افزایش می‌ دهد.

براساس گزارش اخیر منتشر شده توسط بانک ملی، تا سال 2021 در مجموع 13.6 میلیون کاربر مسئول تراکنش های آنلاین به مبلغ 113.67 میلیارد دلار در پلتفرم های پرداخت موبایلی 69 موسسه بوده اند. در میان بیش از 50 نهاد فین ‌تک فعال در کامبوج، 24 شرکت با مدل ‌های تجاری متمرکز بر پرداخت ‌های بین دیجیتالی هستند.
 

تگ ها