میزان علاقه هواداران ورزشی به مالکیت NFT طبق نظرسنجی NRG

میزان علاقه هواداران ورزشی به مالکیت NFT طبق نظرسنجی NRG
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

توسعه فن آوری NFT منجر به ظهور بازاری قابل توجه و متنوع برای آثار هنری دیجیتال شده است و فن آوری بلاک چین در قالب توکن‌ های غیرقابل تعویض، کاربران را قادر ساخته تا مالک دارایی‌ های دیجیتال باشند. 

براساس داده های منتشر شده گروه تحقیقاتی ملی NRG در خصوص درک توکن ‌های غیرقابل تعویض در میان طرفداران ورزشی؛ 64 درصد از طرفداران ورزشی علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد NFTمی باشند و در آینده حداقل یک مورد از آنرا خریداری خواهند کرد.

طبق تحقیقات؛ آینده بازار و پتانسیل این فن آوری به ویژه در زمینه NFT های ورزشی بسیار روشن است. در مقایسه با سایر کاربران دیجیتال، طرفداران ورزشی در خصوص توکن های غیرقابل تعویض اطلاعات و علاقه بیشتری در مورد بازارها و مجموعه های NFT داشته اند.

در آخرین نظرسنجی NRG؛ علاقه مندان ورزشی از ایالات متحده، بریتانیا، برزیل و ژاپن شرکت داشته اند که بیش از 64 درصد آنها علاقه مند به خریداری یک ان اف تی در آینده بوده اند، طبق نظرسنجی 84 درصد افراد معتقدند که باید محدودیت های بیشتری در معاملات NFT نسبت به حال حاضر وجود داشته باشد.

همچنین، 46 درصد طرفداران ورزشی شرکت کننده در نظر سنجی اظهار کردند که با دریافت یک NFT در مسابقات زنده ورزشی، احتمال بیشتری برای شرکت در رویدادهای ورزشی زنده خواهند داشت. در مقایسه با 49 درصد دیگر، 58 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که توسعه توکن های غیر قابل تعویض را درک می کنند. در نهایت بیش از 30 درصد طرفداران ورزشی اظهار داشتند که هرگز ان اف تی نخواهند خرید.

 بسیاری از طرفداران ورزشی NFT را روشی برای توسعه نوآوری می دانند، در حالی که علاقه مندان به ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات مارکت دیجیتال نگران از دست دادن سرمایه خود بوده و تمایل کمتری به سرمایه گذاری در NFT دارند، از این رو ارزش چندین کلکسیون معروف در ماه ‌های اخیر کاهش یافته است.

نتایج نظرسنجی DEXterlab در خصوص سرمایه گذاری در NFT

طبق نظرسنجی 21 جولایDEXterlab ، مصرف کنندگان ارزهای دیجیتال نسبت به سال گذشته کمتر به توکن های غیرقابل تعویض علاقه مند بوده و 31.7 درصد از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال اظهار داشته اند که هرگز NFT نخواهند خرید، در مقایسه 26.6 درصد شرکت کنندگان تمایل به خرید ان اف تی داشته اند.

همچنین علارغم کاهش شدید جستجوهای کلیدواژه «NFT» در سال جاری، براساس داده های منتشر شده 24.4 درصد شرکت کنندگان نظر سنجی اولین توکن غیرقابل تعویض خود را در سال 2022 خریداری کرده اند.

طبق نظر سنجی، سرمایه‌ گذاری های کلان در توکن ‌های غیرقابل تعویض که اغلب به عنوان تراشه ‌های آبی یا Blue chips شناخته می ‌شوند، توسط تعداد بسیار کمتری از سرمایه ‌گذاران خریداری شده است. بر اساس این نظرسنجی، تنها 13.2 درصد شرکت‌ کنندگان معتقد به سرمایه گذاری در بلوچیپ به عنوان یک فرصت بوده اند.

تگ ها