نامزد ریاست جمهوری آمریکا از بیت کوین دفاع کرد

نامزد ریاست جمهوری آمریکا از بیت کوین دفاع کرد
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

تجربه نشان داده که ارزهای دیجیتال بخصوص بیت کوین به ندرت از حمایت سیاسی برخوردار بوده‌اند. اما بیت کوین اخیراً پس از آن که رابرت اف کندی، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا در حمایت از این ارز دیجیتال صحبت کرد، توجهات گسترده‌ای را به سمت خود جلب کرد. بر اساس RFK، هر گونه نظر علیه  پذیرش بیت کوین به دلیل تأثیرات محیطی، صرفاً پوششی برای محدود کردن آزادی مالی است.

بیت کوین و محیط زیست:

یکی از چالش‌های پذیرش بیت کوین، تهدیدی است که برای محیط زیست ایجاد می‌کند. به گفته فعالان و سیاستمداران ضد کریپتو، استخراج بیت کوین به دلیل نیاز به انرژی بالا مضر است. این استدلال جایگاه برجسته‌ای در اکوسیستم حفاظت از محیط زیست و سیاسی است، به‌طوری که مبارزانی مانند صلح سبز، بیت کوین را به تخریب سیاره متهم کرده‌اند. با این حال، در حالی که استخراج بیت کوین انرژی بر است، در حال حاضر از انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتری نسبت به قبل استفاده می‌کند. این موضع توسط دانیل فلدمن، مدیر Sangha Systems نیز تکرار شد. به گفته وی، بین بیت کوین و انرژی‌های تجدیدپذیر "رابطه هم‌زیستی" وجود دارد. فلدمن با موافقت با نامزد محبوب دموکرات‌ها خاطرنشان کرد که استخراج بیت کوین راه حلی برای تقویت شبکه برق و محدود کردن وابستگی به سوخت‌های فسیلی ارائه می‌دهد. به گفته فلدمن، سایت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر به دلیل عدم وجود بازارهای جهانی برای فروش در زمان کاهش تقاضا، با چالش‌های ازدحام انرژی مواجه می‌شوند. BTC با ارائه یک بازار جهانی برای برق که سرمایه گذاری در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر را افزایش می‌دهد، این چالش را حل می‌کند.

نگاهی به مصرف انرژی :BTC

بحث‌ انرژی تجدیدپذیر در صنعت انرژی سبز بسیار محبوب است زیرا به طور مداوم به دنبال انعطاف‌پذیری ارائه شده توسط عملیات استخراج کریپتو هستند. با این حال، آنها هنوز با مخالفت جدی رسانه‌ها و تشکیلات سیاسی روبرو هستند که معتقدند استخراج بیت کوین کره زمین را تخریب می‌کند. بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از دانشگاه کمبریج، تخمین زده می‌شود که فعالیت‌های استخراج جهانی BTC در حال حاضر 137 TW/h (تراوات ساعت) در سال است. این رقم از مصرف انرژی کشورهایی مانند اوکراین که 134 TW/h مصرف می‌کنند، فقط کمی بیشتر است. از طرفی، توزیع و انتقال برق در ایالات متحده برای تأمین انرژی BTC 1.5 برابر با 206 TW/h در سال است.