نظرات بیل گیتس در خصوص ارزهای دیجیتال

نظرات بیل گیتس در خصوص ارزهای دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بیل گیتس میلیاردر مایکروسافت روز 20 می در برنامه ردیت AMA حضور یافته و در خصوص سرمایه گذاری های مالی به ویژه ارزهای دیجیتال مصاحبه ای انجام داده است. براساس اظهارات بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، از آنجایی که ارزهای دیجیتال هیچ خروجی با ارزشی ندارد، او مالک هیچ بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال دیگری نیست و ترجیح وی این است که روی دارایی هایی سرمایه گذاری کند که خروجی ارزشمندی داشته باشد.

وی افزود: ارزش شرکت ها بر اساس نحوه تولید محصولات عالی آن می باشد. ارزش دارایی های دیجیتال دقیقاً همان چیزی است که دیگران درباره آن تصمیم میگیرند.
موضع بیل گیتس در مورد ارزهای دیجیتال منعکس کننده موضع شرکت برکشایر هاتاوی وارن بافت می باشد. برکشایر هاتاوی یک شرکت هلدینگ چندملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در اوماها، نبراسکا قرار دارد.

 Oracle of Omaha (نام مستعار وارن بافت) در اوایل ماه جاری توضیحات مفصلی در خصوص سرمایه گذاری های دیجیتال و مخالفت وی با آن ارائه داده است با این حال وارن بافت حامی بزرگ بانک دیجیتال برزیل، نئوبانک می باشد. با این حال وارن بافت قبلا اعلام کرده بود که اگر تمام بیت کوین های دنیا را به 25 دلار بفروشند حاضر به خرید آن نخواهد بود.

بنیانگذار مایکروسافت و رئیس مشترک بنیاد بیل و ملیندا گیتس مدتهاست که از منتقدان بیت کوینو ارزهای دیجیتال می باشد. در فوریه سال گذشته نیز، او اعلام کرد که مالک بیت کوین نیست و دیدگاه خنثی نسبت به آن دارد. او همچنین اظهار داشت که صنعت ارزهای دیجیتال یکی از نوآوری‌ های فن آوری است که جهان بدون آن جای بهتری برای زندگی است. بیل گیتس خاطرنشان کرد: ارزهای دیجیتال امکان انجام فعالیت‌ های مجرمانه را فراهم می‌کند که پولشویی و کمک مالی به تروریسم تنها جزء کوچکی از این جرائم می باشد.

گیتس همچنین درباره مالکیت بیت کوین ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا در فوریه سال گذشته اظهار داشت که ایلان ماسک بقدری پول دارد که نگران نوسانات ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین نیست، اگر پول کمتری نسبت به ایلان ماسک دارید، احتمالاً باید مراقب سرمایه خود باشید.

گسترش و پذیرش جهانی صنعت دیجیتال

ارزهای دیجیتال دارایی های دیجیتالی هستند که مردم به عنوان سرمایه گذاری از آن استفاده می کنند. براساس داده های تحلیلگران، بازار جهانی ارزهای دیجیتال تا سال 2030 بیش از سه برابر خواهد شد و به ارزشی نزدیک به 5 میلیارد دلار خواهد رسید. سرمایه‌ گذاران، کسب‌ وکارها و برندها چه بخواهند از آن خرید کنند یا نه، نمی ‌توانند برای مدت طولانی موج رو به افزایش ارزهای دیجیتال را نادیده بگیرند.

همچنین سرعت پیشرفت فن آوری دیجیتال برای تنظیم ‌کننده‌ های جهانی مایه لذت و نگرانی است. برای همگام شدن با جنبه ‌های خوب و بد فن آوری ‌های نوظهور، به‌ ویژه آن‌ هایی که بر جنبه‌ های مالی و پولی اقتصاد تأثیر می‌ گذارند، تنظیم‌ کننده ‌ها باید قوانین دیجیتال را در راستای کمترین آسیب تنظیم نمایند.

با این حال اکوسیستم بیت کوین هنوز در حال توسعه است و امکان تکامل بیت کوین در دهه های آینده وجود دارد، اما با وجود اینکه بیت کوین تکامل می یابد، پس از رسیدن به سقف 21 میلیون کوین، هیچ بیت کوین جدیدی منتشر نخواهد شد.
 

تگ ها