نظرات مایک نووگراتز در خصوص سقوط بازار دیجیتال و بحران مدیریت سرمایه بلند مدت

نظرات مایک نووگراتز در خصوص سقوط بازار دیجیتال و بحران مدیریت سرمایه بلند مدت
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

مایکل نووگراتز، سرمایه ‌گذار ارزهای دیجیتال و مدیر عامل گلکسی دیجیتال، در مصاحبه با CNBC گفت که بازار ارزهای دیجیتال دچار همان آشفتگی است که توسط مدیریت سرمایه بلندمدت در سال 1998 ایجاد شده است، او افزود که اگرچه شرایط بد بازار احتمالا به زودی برای بازار  دیجیتال تمام شود با این حال قیمت ها همچنان کاهش خواهد یافت.

مدیریت سرمایه بلندمدت یک صندوق تامینی بسیار اهرمی بوده که توسط اقتصاددانان برنده جایزه نوبل و معامله گران وال استریت اداره می شده است، ماهیت بسیار اهرمی مدیریت سرمایه بلندمدت، LTCM، همراه با بحران مالی در روسیه، باعث شد که صندوق تامینی ضررهای هنگفتی را متحمل شود و در خطر عدم پرداخت وام های خود قرار گیرد.

هنگامی که این شرکت سقوط کرد، فدرال رزرو ایالات متحده مجبور شد برای جلوگیری از فروپاشی بازارهای مالی به دلیل قرار گرفتن بانک های سرمایه گذاری وال استریت در معرض همبستگی با این صندوق آن را نجات دهد و در سال 1998، در معامله ای که توسط بانک فدرال رزرو نیویورک انجام شد، کمک مالی 3.6 میلیارد دلاری از گروهی متشکل از 14 بانک دریافت کرد.

تاثیر Leverage یا اهرم مالی در بازهای مالی

مایکل نووگراتز، که پیش از این در لونا سرمایه گذاری کرده بود، سقوط اکوسیستم ترا و بحران ادامه دار سلسیوس را عامل تسریع کاهش اهرم در بازار دانست. اهرم مالی یا Leverage به معنای استفاده از ابزارهای مالی یا بدهی برای افزایش سود سرمایه می باشد. سرمایه گذار یا یک شرکت می ‌تواند بدون اینکه سرمایه گذار جدیدی اضافه کند، از طریق ایجاد بدهی (قرض گرفتن) سرمایه و سود خود را افزایش دهد.

در بازارهای رو به رشد، اهرم به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا بازده را به طور چشمگیری افزایش دهند. با این حال، اگر بازارها سقوط کنند، سرمایه گذاران دارای اهرم بالا احتمالا مجبور به فروش خواهند شد، که باعث کاهش قیمت ها در بازار خواهد شد، با این حال شرایط بازارهای مالی کنونی در حال کاهش اهرم مالی است.

مایکل نووگراتز، مدیر عامل گلکسی دیجیتال معتقد است که بازار ارز دیجیتال بیشتر از سهام ایالات متحده احتمالا به پایین ترین سطح خود نزدیک خواهند شد که همراه با تسلیم و ترس بازار خواهد بود که معمولاً سطح خوبی برای فروش نیست.

اظهارات مایکل نووگراتز در حالی است که بازار ارزهای دیجیتال با یکی از بدترین سقوط ‌های تاریخی خود مواجه بوده است. بر اساس داده ‌های Cryptoslate، کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال به زیر 1 تریلیون دلار کاهش یافته است، بیت کوین در 14 ژوئن به زیر 21000 دلار سقوط کرد و در زمان انتشار خبر با اندکی بهبود با قیمت 22481 دلار معامله می شود، قیمت اتریوم نیز حدود 1225 دلار می باشد.

تگ ها