نهنگ‌های بیت کوین دارایی‌های را به صرافی‌ها منتقل می‌کنند

نهنگ‌های بیت کوین دارایی‌های را به صرافی‌ها منتقل می‌کنند
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

به نظر می‌رسد که نهنگ‌های بیت کوین بیت کوین‌های خود را با در حجم بالا به صرافی‌ها منتقل می‌کنند که هشداری است مبنی بر اینکه ممکن است نهنگ‌ها برای انحلال دارایی‌های خود آماده شوند. داده‌های زنجیره‌ای اخیر نشان می‌دهد که سپرده‌های صرافی مربوط به نهنگ بیت‌کوین در یک روز به ۲۷۵ میلیون دلار رسید، زیرا این ارز دیجیتال همچنان در تلاش برای عبور از بیش از ۳۰ هزار دلار است.

نهنگ‌های بیت کوین وجوه را به صرافی‌ها منتقل می‌کنند:

توییت‌های تراکنش‌ نهنگ‌ها با آیدی @whale_alert در توییتر نشان می‌دهد که در مجموع ۹۴۰۶ بیت‌کوین، با ارزش تقریبی ۲۷۵ میلیون دلار، از طریق تراکنش‌های جداگانه به صرافی‌ها منتقل شده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق این معاملات دو بار وارد Binance شده‌اند که بزرگ‌ترین سپرده تنها، ورود 2459 بیت کوین با ارزش کل 72.6 میلیون دلار بود. تراکنش مهم دیگر شامل سپرده گذاری 1499 بیت کوین با ارزش کل 44.3 میلیون دلار در صرافی بایننس بود. اقدامات این نهنگ‌های بیت کوین اغلب به طور قابل توجهی بر بازار کلی تأثیر می‌گذارد. روش‌های مختلفی برای انتقال پول در مقیاس‌های بزرگ وجود دارد، اما زمانی که نهنگ‌ها سپرده‌های بزرگی را در صرافی‌ها می‌گذارند، معمولاً نشان می‌دهد که آنها برای فروش در حجم بالا آماده می‌شوند، که می‌تواند بازار را، حداقل به طور موقت، تحت تأثیر قرار دهد. بسیاری از معامله گران این را یک سیگنال نزولی می‌دانند و می‌تواند به زودی باعث نگرانی در مورد کاهش قیمت‌ها شود. برای سرمایه گذاران کوچک‌تر هم این می‌تواند به معنای فرصت یا ریسک باشد. قیمت بیت کوین در ماه گذشته از 30000 دلار عبور کرد که نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از روند صعودی را برای سرمایه گذاران نشان می‌دهد. با این حال، کریپتوکارنسی در هفت روز گذشته کاهش جزئی را تجربه کرده و حدود 1.57 درصد کاهش یافته است. فروش گسترده بیشتر توسط نهنگ‌ها می‌تواند تأثیر معکوس بر این احساسات صعودی داشته باشد.

موقعیت هولدرهای بیت کوین به پایین‌تر حد یک‌ماهه خود می‌رسد:

در مسیر کاهش احساسات صعودی، تعداد تغییرات خالص موقعیت بیت کوین اخیراً به پایین‌ترین سطح یک‌ماهه رسیده است. این معیار که تغییر موقعیت سرمایه گذاران بلندمدت را به صورت ماهانه اندازه گیری می‌کند، نشان می‌دهد که آیا سرمایه گذاران در حال باز کردن یا بستن موقعیت‌های بیت کوین هستند. بر اساس داده‌های هشدارهای Glassnode، این معیار به 17604.723 به پایین‌ترین حد یک‌ماهه رسیده است. توجه به فروش نهنگ‌ها بسیار مهم است، اما عوامل دیگر، مانند تغییر موقعیت هولدرها، نیز کمک می‌کند تا مشخص شود که قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت به چه شکل خواهد بود.