نوسانات اخیر بیت کوین کی تمام میشود؟

نوسانات اخیر بیت کوین کی تمام میشود؟
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

در هفته های اخیر در مورد اینکه بیت کوین چقدر آرام و به دور از نوسان بوده است، مطالب زیادی گفته شده است. در بازه‌های زمانی هفتگی، نوسانات در کمترین حد خود بوده است. متأسفانه، علی‌رغم رکود ثبت‌شده، نوسانات قیمتی میتواند محتمل باشد.

نوسانات پایین ممکن است مدت بیشتری ادامه یابد:

قیمت بیت کوین در مقایسه با قیمت انفجاری در سال گذشته خود متوقف شده است. در یک محدوده معاملاتی محدود قفل شده است، تا جایی که حتی یک حرکت 300 دلاری به هر طرف ممکن است مانند یک شکست بزرگ به نظر برسد. انقباض شدید در باندهای بولینگر چیزی به نام تنظیم فشار را نشان می دهد  وضعیتی که در آن پس از یک مرحله باریک شدن با نوسان کم، باندها گسترش یافته و موجی از نوسانات را آزاد می کنند. با این حال، تا زمانی که این اتفاق بیفتد، ممکن است خیلی بیشتر طول بکشد.

بررسی پهنای باند بولینگر ماهانه:

استفاده از بولینگر در بازه زمانی ماهانه نشان می دهد که می تواند خیلی بیشتر از این پیش برویم. پهنای باند بولینگر به اندازه قبل از دوره های صعودی گذشته پایین نیست به ویژه به پایین ترین حد اوایل سال 2016 و اواخر سال 2020. این می تواند احتمال وجود یک شکست معنی دار به بالاترین رکوردهای جدید تاریخ را در کمتر از یک ماه را نشان دهد. تا کنون هیچ یک از اینها چیز زیادی در مورد جهت حرکا قیمتی نمی گوید، اما ممکن است حرکت به سمت بالا اشاره کرده باشد. این ابزار بسته به درصد رابطه قیمت با باندهای بولینگر بالا، میانی و پایین ترسیم می شود. تا زمانی که بالای 0.5 باقی بماند، به این معنی است که قیمت بالاتر از باند بولینگر است که یک میانگین متحرک ساده 20 ماهه است. اگرچه ما نمی دانیم بیت کوین در نهایت به کدام سمت حرکت می کند، اما می دانیم که یک چیز قطعی است: نوسانات به طور عمده بازخواهد گشت. فقط این موضوع مهم است که چه زمانی و چه مدت باید منتظر باشیم.