نوسانات قیمت بیت کوین همزمان با افزایش قیمت اتریوم

نوسانات قیمت بیت کوین همزمان با افزایش قیمت اتریوم
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بیت کوین همچنان در محدوده نزدیک به سطح 20هزار دلار در میانگین متحرک ساده 100 ساعته و زیر سطح مقاومت 20500 دلار معامله می شود و در حال حاضر، قیمت بیت کوین بالاتر از سطح حمایت 19500 دلاری تثبیت شده است. به گفته کارشناسان، با توجه به افزایش اخیر قیمت اتریوم، بیت کوین می تواند افزایش عمده ای را آغاز نماید.

یک خط روند صعودی کلیدی با سطح حمایتی نزدیک به 19700 دلار شکل گرفته است که احتمالا باعث افزایش و بهبود دارایی خواهد شد. مگر اینکه حرکت واضحی به زیر سطوح 19600 و 19500 دلاری وجود داشته باشد. با این حال، بیت کوین اخیرا با تشکیل پایه حمایتی بالاتر از سطح 19600 دلاری روند بهبود و یک اصلاح صعودی را آغاز کرده است.

در 24 ساعت گذشته نیز حرکتی بالاتر از سطح مقاومت 19800 دلاری وجود داشته و خریداران توانستند قیمت بیت کوین را به بالای سطح 50 درصدی فیبو ناچی اصلاحی برسانند. با این وجود طبق گفته تحلیلگران، با آغاز هفته دوم سپتامبر بیت کوین همچنان در تلاش است تا سطح 20,000 دلار را به عنوان سطح حمایت تقویت کند.

بیت کوین از آغاز سپتامبر 1.5 درصد کاهش یافته که ممکن است کم به نظر برسد با این حال، به احتمال زیاد عوامل بیشتری باعث کاهش قیمت بیت کوین خواهد شد. برای مثال؛ آشفتگی اقتصاد کلان در بسیاری از نقاط جهان، گسترش بحران انرژی و رسیدن یورو به پایین‌ترین سطح بیست سال اخیر در برابر دلار آمریکا احتمالا باعث کاهش بیشتر قیمت خواهد شد. همچنین، از سوی دیگر کاهش ارزش سهام در مواجهه با چالش های جهانی، فضای مفیدی برای صعود ارزهای دیجیتال نخواهد بود.

با این اوصاف، سیگنال‌ های صعودی قیمت بیت کوین در هفته‌ های اخیر جریان داشته و برخی از تحلیلگران با توجه افزایش قیمت اتریوم همزمان با نزدیک تر شدن فرایند ادغام نسبت به افزایش قیمت آن امیدوار بوده اند.

همبستگی بیت کوین و اتریوم

طبق تحلیل کارشناسان تریدینگ ویو، اگر بیت کوین نتواند سطح مقاومت 20400 دلاری را پاک کند، احتمالا کاهش دیگری را آغاز خواهد کرد. سطح حمایتی نزدیک به سطح 19600 دلاری وجود دارد و حرکت واضح به زیر سطح حمایت 19500 دلاری احتمالا شروع یک روند نزولی خواهد بود که در این صورت احتمالا قیمت سطح حمایت 18500 دلاری را آزمایش خواهد کرد.

با این حال، قیمت اتریوم از پایین ترین سطح خود در ماه گذشته بهبود یافته و عملکرد بسیار بهتری از بیت کوین داشته است. همزمانی روند بهبود اتریوم با نزدیک تر شدن ارتقای بلاک چین اتریوم "ادغام" باعث پیش بینی هایی از جمله بهبود قیمت اتریوم و بیت کوین بدلیل همبستگی و احتمالا روند صعودی دیگر آلت کوین شده است.

فرایند ادغام اتریوم قرار است در 15 سپتامبر پس از تاخیرهای متعدد انجام شود. بدین ترتیب بلاک چین اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام تغییر خواهد کرد.