هدف قرار دادن کیف پول های دیجیتال سیاستمداران روسی توسط اوکراین

هدف قرار دادن کیف پول های دیجیتال سیاستمداران روسی توسط اوکراین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

سیاستمداران روسی متبحر در حوزه تجارت رمزارز که به ارزهای دیجیتال روی آورده اند سعی در دور زدن تحریم ها برای انزوای مالی کرملین و متحدانش دارند، اما در این بین اوکراین در تلاش است تا از آنها پیشی بگیرد.

روز شنبه، 26 فوریه 2022 وزیر تحول دیجیتال اوکراین، میخایلو فدوروف، خواستار کسب اطلاعات در مورد کیف پول ‌های دیجیتال توسط سیاستمداران روسی و بلاروسی شد. وی در توییتی گفت: جنایت کاران جنگی باید پیگیری و مجازات شوند!

یک وکیل اوکراینی  وزیر تحول دیجیتال اوکراین گفت که در حال جمع‌آوری آدرس‌ها بوده که هدف وزیر از این اقدام اینست که سیاستمداران روسی را از استفاده از رمزارز و دور زدن تحریم‌ها باز دارد.

وی با بیان این نکته که روسیه باید از سیستم بانکی بین‌المللی سوئیفت کنار گذاشته شود، این امر را اقدامی ضروری خواند.

این فراخوان لایه پیچیده دیگری به استراتژی رمزارز پس از حمله اوکراین می‌افزاید، که شامل درخواست کمک‌ های مالی در بیت کوین و اتریوم است.

این لایحه هم ابزاری برای کمک رسانی به افرادی ایست که تمایل دارند از ارز دیجیتال در جهت منافع جمعی استفاده کنند و همچنین افرادی که سعی در فرار از قانون و دور زدن تحریم ها دارند.

وکیل اوکراینی در تلگرام گفت: آدرس‌ های کیف پول مرتبط با روسیه به دفاتر تحریم ‌های دولتی، صرافی ‌های ارزهای دیجیتال و Chainalysis، شرکت ردیابی ارزهای دیجیتال گزارش می‌شود. انجام این کار می تواند پرداخت نقدی آدرس های متخلف را دشوارتر کند.
شرکت Chainalysis اواخر روز جمعه در توییتی نوشت: در حال نظارت بر شاخص ‌های زنجیره ‌ای فرار از تحریم ‌های مبتنی بر رمزارز توسط عوامل روسی است.

به گفته این شرکت، جفت‌ های معاملاتی روبل و ارز دیجیتال از روزهای منتهی به تهاجم، تقریباً 9 برابر افزایش حجم روزانه داشته ‌اند که این اقدام نشان دهنده تلاش شهروندان روسیه برای حفظ پس انداز خودشان است و لزوماً فعالیت مجرمانه ای نیست.

تگ ها