هشدار بایننس در مورد تبلیغات بیلبورد جعلی اجاره شده در ترکیه

هشدار بایننس در مورد تبلیغات بیلبورد جعلی اجاره شده در ترکیه
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

با محبوبیت اخیر بایننس در ترکیه، کلاهبرداران راه ‌هایی برای کسب درآمد از این محبوبیت پیدا کرده ‌اند. بیلبوردهای تقلبی در سرتاسر استانبول جزئی از این سوءاستفاده از نام بایننس می باشد. تیم TRبایننس ( تیم توسعه بایننس مستقر در ترکیه) در خصوص تبلیغات کلاهبرداری در ترکیه با نام بایننس هشدار داده است. براساس نظر کارشناسان بایننس مستقر در ترکیه به نظر می رسد بیلبوردها و تبلیغات جعلی از منبعی ناشناخته و گسترده سرچشمه گرفته است.

براساس داده های Similarweb ، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در ترکیه بیش از 7 درصد از ترافیک وب سایت بایننس را تشکیل می دهند. از این رو با محبوبیت بایننس در ترکیه، کلاهبرداران بیلبوردهایی را با پیشنهادهای جعلی مربوط به صرافی اجاره و به زبانهای مختلف تبلیغات دروغین خود را انجام می دهند.

تبلیغات جعلی بایننس

بایننس در توییتی اظهار داشت که مدتی است که بیلبوردهایی تبلیغاتی جعلی در مناطق مختلف ترکیه به چشم می خورد و برای افرادی که آشکارا در فعالیت های کلاهبرداری دست دارند، مراحل قانونی لازم آغاز شده است. بایننس  مستقر در ترکیه در مورد تبلیغات جعلی در بیلبوردها به مردم هشدار داده است.

قربانیان (سرمایه گذاران) از طریق شماره تماسی که در بیلبورد ارائه می شود، مستقیماً به کلاهبرداران بایننس جعلی متصل می شوند و با باز کردن حساب های جدید وجوه خود را به حساب کلاهبرداران منتقل و دارایی دیجیتال جعلی دریافت می کنند. همچنین قربانیان (سرمایه گذاران) با به اشتراک گذاری و نتورکیگ و جذب افراد بیشتر تخفیف های 20درصدی دریافت می کرده اند.

صرافی بایننس مستقر در ترکیه قصد دارد علیه افرادی که مسئول اجاره بیلبوردها و ارسال تبلیغات جعلی با هدف قرار دادن سرمایه‌ گذاران ارزهای دیجیتال بوده اند، اقدامات قانونی  مربوطه را انجام دهد.

اولین مرکز خدمات مشتریان بایننس در ترکیه

بایننس اولین مرکز خدمات کاربران خود را در 15 آوریل 2022 در ترکیه راه اندازی کرده است و هدف از راه اندازی مرکز خدمات مشتریان کاهش خطرات کلاهبرداری قبل از وقوع آن بوده است. این صرافی با ارائه یک سرویس 24 ساعته از  سرمایه‌ گذاران مطلع از اقدامات کلاهبرداران از طریق کانال‌ های رسمی، وب ‌سایت یا برنامه تلفن همراه خواسته تا موارد مربوط را گزارش کنند.

همچنین چانگ پنگ ژائو  قبلا در اجلاس هفته بلاک چین در پاریس اعلام کرده بود که بایننس تنها از طریق پیامک پشتیبانی مشتری با کاربران خود ارتباط دارد و در بروزرسانی های آتی نیز بایننس قصد دارد این سرویس را از طریق تلفن همراه در همه کشورها ارائه دهد.

همچنین به دلیل سطح بالای علاقه سرمایه گذاران ترکیه به ارزهای دیجیتال، صرافی ارزهای دیجیتال محبوب مستقر در ایالات متحده، کوین بیس قصد دارد قدیمی ترین صرافی ارز دیجیتال معروف ترکیه، BtcTurk را به مبلغ 3.2 میلیارد دلار خریداری نماید.
 

تگ ها