هشدار کوین بیس به کاربران روسی در خصوص مسدود شدن حساب های دیجیتال

هشدار کوین بیس به کاربران روسی در خصوص مسدود شدن حساب های دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

صرافی پیشرو ایالات متحده، کوین بیس، به برخی از مشتریان روسی اطلاع داده است که احتمالا حساب های آنها تا پایان ماه می مسدود خواهد شد. به گفته رسانه های روسی، پلتفرم معاملاتی کوین بیس به آنها پیشنهاد داده تا وجوه خود را به حساب کاربری دیگری منتقل کنند یا ثابت کنند که در راستای اهداف دولت روسیه عمل نمی کنند.

براساس گزارشات رسانه های معتبر ادعای کاربران روسی تایید و گزارش شده است که کوین بیس از مشتریان روسی می خواهد که وجوه خود را برداشت نمایند. همچنین براساس گزارش پورتال خبری تجاری روسیهRBC، برخی از کاربران کوین ‌بیس از روسیه نامه‌ هایی دریافت کرده ‌اند که به آن ‌ها اطلاع داده است که حساب‌ هایشان در 31 می مسدود خواهد شد، براساس این گزارش کوین بیس پیشنهاد کرده است که این مشتریان وجوه خود را پس بگیرند مگر اینکه اسنادی را ارائه دهند که نشان دهد مشمول تحریم های اتحادیه اروپا نیستند و با دولت روسیه همکاری نمی کنند.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط RBC، تیم پشتیبانی صرافی کوین بیس به کاربران روسی هشدار داده است، پس از تاریخ 31 می در صورت عدم ارائه اسناد احتمالا برداشت وجوه نیز مسدود خواهد شد و همچنین تمام دارایی های منتقل شده به حساب های دیگر در این صرافی نیز در آینده شناسایی و بسته خواهد شد.

اطلاعیه کوین بیس در خصوص حساب کاربران روسی

اوایل ماه می، پل گروال، مدیر ارشد حقوقی کوین ‌بیس، در توییتی اعلام کرد که صرافی  کوین بیس دیگر نمی ‌تواند به کاربران روسی  ثبت شده در نهادهای اتحادیه اروپا یا مستقر در اتحادیه اروپا خدمات ارائه کند. با این حال وی اطمینان داد که صرافی کوین بیس با کاربران روسی غیرمرتبط با دولت روسیه در صورت ارائه اسناد معتبر همکاری خواهند نمود.

مدیر ارشد حقوقی کوین ‌بیس اظهار داشت همچنین کاربرانی که از ارائه اسناد معتبر خودداری می کنند یا وابسته به دولت روسیه هستند نیز این امکان را خواهند داشت تا وجوه خود را از کوین بیس خارج کنند. او همچنین تاکید کرد که صرافی به ارائه خدمات به کاربران روسی غیرتحریمی که در اتحادیه اروپا نیستند و در نهادهای اتحادیه اروپا ثبت نشده ‌اند را ادامه خواهد داد.

گسترش تحریم های غرب، هدف قرار دادن دولت روسیه و دسترسی شهروندان به منابع مالی جهانی، بر فضای صنعت ارزهای دیجیتال نیز تأثیر گذاشته است. اقدام کوین ‌بیس به دنبال تصمیم بایننس در ماه آوریل برای محدود کردن خدمات برای اتباع روسی و شرکت ‌هایی ست که دارایی‌ های دیجیتال بیش از 10000 یورو  برابر با نزدیک به 11000 دلار ارزش دارند، بوده است.

بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات، کوین بیس در اطلاعیه اخیر خود به آخرین تحریم های اتحادیه اروپا نیز اشاره کرده است. در دور جدید تحریم های ارائه شده توسط اتحادیه اروپا که توسط کشورهای عضو در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین تصویب شده است، اتحادیه اروپا ارائه خدمات دارایی ‌های دیجیتال با سقف ارزش 10000 یورو را به نهادها و ساکنان روسیه ممنوع کرده است.
.
 

تگ ها