هشدار کیوساکی- سقوط دلار و افزایش بیت کوین

هشدار کیوساکی- سقوط دلار و افزایش بیت کوین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

در پی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، دلار در یک واکنش مثبت در میان نوسانات نزولی سایر ارزهای فیات جهانی از جمله پوند انگلیس افزایش یافته و همزمان بیت کوین به دلیل همبستگی منفی با دلار کاهش یافته است. با این حال، علیرغم عملکرد قوی دلار نویسنده کتاب اقتصادی "پدر پولدار، پدر فقیر" رابرت کیوساکی معتقد است که قدرت دلار ایالات متحده کوتاه مدت بوده و در عرض 4 ماه سقوط خواهد کرد.

طبق توییت رابرت کیوساکی، دلار در اوایل سال 2023 بشدت کاهش خواهد یافت و احتمالا نقره جایگزین بهتری برای مقابله با سقوط احتمالی دلار خواهد بود. به گفته وی؛ دلار آمریکا از پوند انگلیس پیروی و تا ژانویه 2023 پس از توقف اهداف تقویت دلار فدرال رزرو سقوط خواهد کرد.

کیوساکی همچنین پیش از این پیشنهاد کرده است که ایالات متحده و انگلیس یک اوراق قرضه مشترک را به اشتراک بگذارند که همزمان با افزایش ارزش سهام این اوراق بازارهای مالی مبتنی بر ارزهای فیات نیز بهبود یابند.

افزایش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال همزمان با مشکلات کلان اقتصاد جهانی

به دلیل کاهش علاقه سرمایه گذاران به ارزهای فیات، حجم معاملات بیت کوین به بالاترین حد خود در 3 ماه گذشته رسیده است. به گفته مدیر سابق صندوق تامینی؛ قیمت بیت کوینتا سال 2031 به دلیل سقوط گسترده دلار از مرز 12 میلیون دلار خواهد گذشت. رئیس فدرال رزرو ایالات متحده نیز اظهار داشته است که ادامه و گسترش فعالیت های دیجیتال احتمالا باعث ایجاد چالش های بسیاری در بازارهای مالی خواهد شد.

کیوساکی قبلا هشدار داده است که بازارهای جهانی احتمالا شاهد یک سقوط گسترده خواهند بود و سرمایه گذاران باید قبل از سقوط دلار در ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین و اتریوم سرمایه گذاری نمایند. کیوساکی پیش ‌تر پایان تسلط دلار در بازارهای جهانی را پیش‌ بینی کرده و آن را پول جعلی نامیده است. این کارشناس اقتصادی سرمایه ‌گذاران را به سرمایه گذاری در نقره تشویق و اعلام کرده است که نقره احتمالا تا مرز 500 دلار نیز افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر، سایر ارزهای فیات جهانی به دلیل تطابق تمامی بانک های مرکزی با فدرال رزرو ایالات متحده در حال سقوط بوده اند. به گفته کارشناسان اقتصادی نشانه هایی وجود دارد که فدرال رزرو روند انقباضی خود را کاهش خواهد داد و کاهش نرخ بهره منجر به مهار کامل تورم و کاهش روند صعودی خواهد شد.

طبق گزارش فینبولد؛ بسیاری از سرمایه گذاران بریتانیایی و اروپایی در حال فروش پوند و یورو در سطوح بی سابقه برای سرمایه گذاری در بیت کوین به عنوان پوشش تورمی هستند.

با این حال، بیت کوین نیز تحت تأثیر عوامل کلان اقتصادی مطابق با بازارهای سهام اصلاح شده است و علیرغم این اصلاح ارزهای دیجیتال، فینبولد در اواخر سپتامبر گزارش داد که ارزهای دیجیتال و دلار در حال رقابت برای ظهور به عنوان دارایی های با بهترین عملکرد در نیمه دوم سال جاری می باشند.