همکاری رگولاتورهای ایالات متحده و بریتانیا در تنظیم مقررات گسترده ارزهای دیجیتال

همکاری رگولاتورهای ایالات متحده و بریتانیا در تنظیم مقررات گسترده ارزهای دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

رگولاتورهای ایالات متحده و بریتانیا برای بحث درخصوص راهکارهای نظارتی گسترده ارزهای دیجیتال ملاقات کرده اند. رگولاتورها متعهد به ادامه همکاری برای حمایت از نوآوری های مالی ایمن و همچنین تقویت قوانین نظارتی برای استیبل کوین ها در سراسر حوزه های قضایی شده اند

جلسات رگولاتورهای ایالات متحده و بریتانیا در هفته آخر جولای برگزار شده و مقامات و کارکنان ارشد وزارت خزانه داری HM، بانک انگلستان، اداره رفتار مالی، وزارت خزانه داری ایالات متحده، هیئت فدرال رزرو، کمیسیون معاملات آتی کالا CFTC، شرکت بیمه سپرده FDIC، دفتر کنترل ارز OCC و کمیسیون بورس و اوراق بهادار، SEC در این جلسات حضور داشته اند.

وزارت خزانه داری ایالات متحده، کارگروه تنظیم مقررات مالی نیز هفته گذشته بیانیه مشترکی در مورد روابط بریتانیا و ایالات متحده منتشر کرده است. براساس توضیحات بیانیه، کارگروه نظارتی مالی در سال 2008 با هدف تعمیق همکاری‌ های نظارتی دوجانبه با هدف ارتقای بیشتر ثبات مالی، حمایت از سرمایه گذار؛ ایجاد بازارهای منصفانه منظم و کارآمد؛ و تشکیل سرمایه در هر دو حوزه قضایی تشکیل شده است.

موارد مورد بررسی جلسات رگولاتورهای ایالات متحده و بریتانیا

در طی جلسات یک هفته ای، تنظیم ‌کننده ‌ها نتایج نشست مشارکت نوآوری مالی ایالات متحده و بریتانیا را در ژوئن سال جاری مورد بررسی قرار داده اند. همچنین آنها در مورد تنظیم مقررات دارایی های دیجیتال و تحولات اخیر بازار، از جمله مسائل مربوط به استیبل کوین ها و معرفی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، CBDCs  نیز تبادل نظر کرده اند.

طبق توضیحات وزارت خزانه داری ایالات متحده، همه شرکت کنندگان متعهد به ادامه همکاری برای حمایت از نوآوری های مالی ایمن، و همچنین تقویت نتایج نظارتی برای استیبل کوین ها در سراسر حوزه های قضایی می باشند، همچنین شرکت کنندگان در فرصت های آینده در مورد طرح های نظارتی گسترده تر دارایی های دیجیتال بحث و گفتگو خواهند کرد.

در پایان بیانیه آمده است که رگولاتورهای ایالات متحده و بریتانیا اهمیت تداوم مشارکت در نوآوری مالی جهانی را تشخیص داده و حفظ و مشارکت بیشتر در بحث ‌های چندجانبه درخصوص مسائلی از این دست را تصدیق کرده اند.
براساس اظهارات نیکیل راثی، مدیر اجرایی اداره رفتار مالی بریتانیا، ایالات متحده و بریتانیا روابط خود را در مورد تنظیم مقررات دارایی های دیجیتال و تحولات بازار گسترش خواهند داد.

تنظیم مقررات دیجیتال در بریتانیا

دولت بریتانیا همچنین پیش از این در سخنرانی ملکه در ماه می، دستور کار قانونی خود، از جمله پذیرش ایمن ارزهای دیجیتال را مشخص کرده است. بدین ترتیب، دولت بریتانیا طرح هایی برای تبدیل کشور به یک مرکز جهانی تجارت ارز دیجیتال و ایجاد قوانین مساعد برای گسترش توسعه ارزهای دیجیتال ارائه داده است.

از جمله این طرح ها ایجاد یک چارچوب نظارتی پویا برای ارزهای دیجیتال، تنظیم استیبل کوین ‌ها و همکاری با ضرابخانه سلطنتی برای ایجاد یک توکن غیرقابل تعویض، NFTاست. در چند روز گذشته نیز کمیسیون حقوقی کشور پیشنهاداتی را برای اصلاح قوانین مربوط به دارایی های دیجیتال منتشر کرده است.

تگ ها