همکاری وزارت فن آوری اطلاعات هند با صرافی‌ های دیجیتال برای ذخیره اطلاعات کاربران

همکاری وزارت فن آوری اطلاعات هند با صرافی‌ های دیجیتال برای ذخیره اطلاعات کاربران
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

دستورالعمل های جدید برای ارائه دهندگان خدمات VPN و صرافی های دیجیتال، آنها را ملزم به جمع آوری اطلاعات خصوصی مهم مشتریان می نماید. از این رو وزارت فن آوری اطلاعات هند به مدت 5 سال با صرافی های  دیجیتال برای ذخیره داده های کاربران همکاری خواهند کرد.

سازمان بحران رایانه ای هند،CERT-in که زیر نظر وزارت الکترونیک و فن آوری اطلاعات است، دستورالعمل جدیدی را در روز پنجشنبه،29 آوریل صادر کرد که براساس آن صرافی های دیجیتال، ارائه دهندگان شبکه خصوصی مجازی،VPN و مراکز داده را مجبور به ذخیره طیف گسترده ای از اطلاعات کاربران تا پنج سال نموده است.

وظایف تعیین شده برای صرافی ها از طرف سازمان بحران رایانه ای هند

بر اساس دستورالعمل جدید صادر شده، صرافی های دیجیتال فعال در هند از 2 می باید نام کاربران، نوع مالکیت، اطلاعات تماس و داده های مختلف دیگر را ذخیره نمایند. همچنین صرافی ‌های ارزهای دیجیتال و ارائه ‌دهندگان خدمات VPN موظفند حملات سایبری را ظرف شش ساعت پس از وقوع گزارش کنند و همچنین داده‌ های جمع‌ آوری ‌شده را به مقامات تحویل دهند.

در بخشنامه رسمی سازمان بحران رایانه ای هند آمده است: به منظور پاسخ به حملات سایبری یا اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه مربوط به جرائم سایبری، ارائه‌ دهنده خدمات داده شرکت دیجیتال موظف به ارائه اطلاعات و گزارشات به سازمان بحران رایانه ای هند می باشند.

روند اجرای دستور العمل جدید سازمان بحران رایانه ای هند

دستورالعمل‌ های جدید در 22 ژوئن اجرایی خواهند شد، که احتمالا بسیاری از ارائه ‌دهندگان خدمات VPN و پلتفرم‌ های دیجیتال متمرکز بر حریم خصوصی را که داده ‌های حیاتی کاربر را جمع ‌آوری یا ذخیره نمی‌ کنند مجبور به توقف خدمات خود خواهند کرد.

براساس ادعای سازمان بحران رایانه ای هند، دستور العمل ‌های جدید به آنها کمک می‌ کند تا در عرض شش ساعت علیه جرایم سایبری اقدام  نمایند، با این حال، با گستره داده ‌های درخواستی از کاربران، نگرانی ‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی در میان کاربران بحث برانگیز بوده است.

با این حال، برخی از صاحبان صرافی های دیجیتال از این اقدام استقبال کردند و اظهار داشته اند که این اقدام از فرارهای مالیاتی نیز جلوگیری می کند. مدیر عامل صرافی Unocoin به کوین تلگراف گفت: این حرکت به سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال کمک می‌ کند تا در مورد ارائه داده‌ های خود شفافیت داشته باشند. همچنین ارائه این داده ها از فرارهای مالیاتی و جرائم دیجیتال جلوگیری می نماید.

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا قوانین جدید فقط برای صرافی ‌های دیجیتال هندی است یا برای صرافی ‌های خارجی که خدمات خود را به هندی ‌ها ارائه می‌ کنند نیز قابل اجراست. اما با نگاهی به دستورالعمل‌ های قبلی ارزهای دیجیتال هند بنظر می رسد دستور اخیر برای همه پلتفرم‌ های دیجیتال قابل اجرا خواهد بود.

دستورالعمل ‌های جدید جمع ‌آوری داده ‌ها در زمانی ارائه می ‌شوند که سیاست مالیاتی سخت گیرانه بر ارزهای دیجیتال در کشور منجر به کاهش شدید حجم معاملات و فعالیت کاربران در صرافی‌ های دیجیتال هند شده است.

تگ ها