هنگ کنگ در تلاش برای کنترل صرافی های ارزدیجیتال

هنگ کنگ در تلاش برای کنترل صرافی های ارزدیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

در تحولات اخیر، تنظیم‌کننده‌های قانون در هنگ‌کنگ هشدارهای احتیاطی به سرمایه‌گذاران کریپتو صادر کرده‌اند و از آنها خواسته‌اند مراقب ریسک‌های احتمالی سرمایه‌گذاری باشند. به گفته آژانس نظارتی ارشد شهر، برخی از پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال ادعاهای دروغین در مورد رعایت الزامات نظارتی برای دارایی‌های دیجیتال دارند.

سرمایه گذاران مراقب ادعاهای نادرست شرکت های رمزنگاری باشند:

کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی (SFC)، نهاد نظارتی اصلی هنگ کنگ، این هشدار را در 7 آگوست منتشر کرد. در بیانیه، کمیسیون خاطرنشان کرد که برخی از صرافی‌های بدون مجوز در حال فعالیت هستند. به گفته این نهاد، پلتفرم‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال به دروغ ادعا می‌کنند که درخواست‌های مجوز را به این نهاد ارسال کرده‌اند که به آن‌ها امکان می‌دهد به صورت قانونی معاملات را انجام دهند. چنین ادعاهای متقلبانه ای برای "اعمال حس اطمینان کاذب به مردم" طراحی شده بود. نهاد نظارتی گفت که طرح چنین ادعاهایی به موجب قانون مبارزه با پولشویی به منزله یک جرم در نظر گرفته میشود. علاوه بر این، SFC هنگام تصمیم گیری در مورد اعطای مجوز یا عدم اعطای مجوز، هرگونه اظهارنظر نادرست احتمالی توسط یک پلت فرم تجارت دارایی مجازی را مورد بررسی قرار میدهد. SFC ممکن است هر گونه عدم رسیدگی به بازگرداندن وجوه و تراکنش های کاربر از طرف پلتفرم ها را  نامطلوب ارزیابی میکند. SFC تصریح کرد که پلتفرم‌های تجارت دارایی‌های مجازی که الزامات آژانس را برآورده نمی‌کنند، باید کنار گذاشته شوند.

چارچوب نظارتی هنگ کنگ:

کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ (SFC) اخیراً دستورالعمل‌هایی را برای اپراتورهای پلتفرم تجارت دارایی مجازی در این کشور منتشر کرده است تا اطمینان بیشتری برای صنعت کریپتو در کشور فراهم کند و به محافظت از منافع سرمایه‌گذاران کمک کند. SFC قوانینی را وضع کرده است که صرافی های متمرکز را قادر می سازد تا خدماتی را به مشتریان خرد ارائه دهند، مشروط بر اینکه مجوز خود را از کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی مجوز اخذ کرده باشند و سعی کنند تا کسب و کار خود را با مفات مندرج در این مجوز منطبق کنند. قوانین جدید SFCs اپراتورهای پلتفرمی که قبل از 1 ژوئن 2023 فعالیت خود را آغاز نکرده بودند، قبل از اینکه بتوانند فعالیت کنند، باید مجوز SFC را دریافت می کردند. با این حال، به نظر می رسد که برخی صرافی ها در حال حاضر قوانین ارائه شده جدید را نقض می کنند. به گفته SFC، سرمایه‌گذارانی که در معاملات صرافی های غیرقانونی شرکت می‌کنند، مسئولیت هر گونه ضرر و از دست دادن سرمایه به عهده خود آنها خواهد بود. پس از این، بسیاری از صرافی ها به طور عمومی متعهد شدند که درخواست های مجوز را با SFC ارسال کنند، از جمله Huobi و OKX، دو صرافی محبوب در آسیا.
 

تگ ها