هک اکانت اینستاگرام Bored Ape Yacht Club

هک اکانت اینستاگرام Bored Ape Yacht Club
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

یوگا لبز، تیم NFT های مجموعه محبوب Bored Ape Yacht Club (BAYC) اظهار داشت که دسترسی به حساب اینستاگرام خود را از دست داده است. این تیم تایید کرد که نمایه آنها در این رسانه اجتماعی هک شده است که به هکر ها اجازه می دهد لینک های وب سایت  را کپی و Airdropهای جعلی بسازند.

براساس اظهارات یوگا لبز، کاربران BAYCنیز با اعتماد به رسمی بودن اعلامیه ارائه شده در وب سایت های جعلی فریب خورده اند، هکرها از کاربران خواستند یک  فرم تراکنش امن را امضا کنند که به هکر ها اجازه می داد دارایی های دیجیتال کاربران را سرقت کنند. تیم سازنده این پروژه اظهار داشت: بلافاصله پس از کشف این موضوع هشدارهای لازم داده شد و لینک های مربوط به حساب IG در معرض خطر را از سیستم عامل حذف و سعی شد حساب را بازیابی شود.

BAYC اظهار داشت که اکانت اینستاگرام با وجود اقدامات امنیتی آنلاین، مانند احراز هویت دو مرحله ای، هک شده است. علاوه بر آن، یوگا لبز ادعا کردند که تیم از اقدامات امنیتی ارائه شده توسط تیم پشتیبانی نیز پیروی کرده است. براساس اظهارات یکی از بنیانگذاران پروژه، این هک منجر به هک 4 Ape، 6 mutant، 3 Kennel و از دست دادن سایر دارایی های دیجیتال شده است.

تیم BAYC جزئیات بیشتری در مورد هک را منتشر خواهد کرد. تا زمان نگارش، BAYC توانست با پشتیبانی تیم اینستاگرام حساب خود را برگرداند، آنها اضافه کردند: اگر مورد هک قرار گرفته اید یا اطلاعاتی در این مورد دارید، با اکانت رسمی یوگا لبز تماس بگیرید. همچنین این تیم برای اولین بار از طریق ایمیل با شما در ارتباط نخواهد بود و عبارت پسورد شما را درخواست نخواهد کرد.

Bored Ape تحت تأثیر یک هک گسترده تر

اطلاعات بیشتر ارائه شده توسط یک کاربر با نام مستعار که ادعا می کند هکرها تلاش کرده اند تا 2000 اتریوم را در عرض چند دقیقه سرقت کنند. کاربر ادعا می کند که یک مورد در مجموعه BAYC حداقل 150 اتریوم ارزش دارد.

کاربران اسکرین شات های airdrop جعلی که به کاربران قول اتصال به کیف پول متامسک با یک توکن جعلی به نام LAND را داده، ارائه کرده اند. تیم یوگا لبز در این خصوص نیز به کاربران خود هشدار داده است، انها اعلام کردند که از این پس برای اولین بار از طریق حساب های اینستاگرام BAYC در ارتباط نخواهند بود. اطلاعات ارائه شده تنها از حساب‌ های رسمی توییتر ارائه خواهد شد.

براساس گزارش Bitcoinist، حمله گسترده و مداوم به کل صنعت دیجیتال در حال شکل گیری و اجرا است و بنظر می رسد هکر های کشور های تحریم شده از جمله کره شمالی پروژه های DeFi و NFT را هدف قرار داده اند. هکرهای کره شمالی در ماه های گذشته موفق به سرقت میلیون ها دلار از این پروژه ها شده اند.
در زمان نگارش این مقاله، اتریوم با قیمت 3000 دلار با 2.80 درصد سود در نمودار 4 ساعته خود معامله می شود.

تگ ها