وام دهنده دیجیتال Nexo هدف رگولاتورهای اوراق بهادار ایالات متحده

وام دهنده دیجیتال Nexo هدف رگولاتورهای اوراق بهادار ایالات متحده
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

به دنبال مشکلاتی که در سال گذشته علیه شرکت های سرمایه گذاری سلسیوس و بلاک‌ فی رخ داد، وام‌ دهنده ارز دیجیتال Nexo اخیرا مورد هدف چندین تنظیم‌ کننده اوراق بهادار دولتی از جمله رگولاتورهای کالیفرنیا، نیویورک، واشنگتن، کنتاکی، ورمونت، کارولینای جنوبی و مریلند قرار گرفته است. طبق اظهارات رگولاتور کالیفرنیا، از ژوئن 2020 شرکت وام دهیNexo اوراق بهادار غیرقابل صلاحیت، در قالب حساب ‌های Earn Interest Product، به عموم مردم ایالات متحده و به ساکنان کالیفرنیا ارائه نموده و قوانین کمیسیون اوراق بهادار را نقض کرده است.

ایالت نیویورک و دادستان کل لتیتیا جیمز علیه Nexo شکایت کرده و اظهار داشته اند که شرکت وام دهی Nexo قانون مارتین نیویورک را نقض کرده و به عنوان «کارگزار اوراق بهادار و معامله‌ گر ثبت‌ نشده» عمل نموده است. رگولاتور واشنگتن این ادعا را تایید کرده و اظهار داشته است که در حال حاضر چندین ایالت در راستای اجرای مقررات در حال بررسی عملکرد این شرکت وام دهی می باشند.

براساس شکایت ثبت شده؛ فعالیت ‌های جاری مرتبط با حساب‌ های بهره‌ دار شرکت Nexoمتوقف خواهد شد، اقدام مشابه ای که در سال 2021 قبل از ورشکستگی شرکت در برابر سلسیوس انجام شده است. Blockfi همچنین در سال 2021 توسط چندین تنظیم کننده اوراق بهادار دولتی مورد هدف قرار گرفت و در فوریه 2022 توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC متهم شد.

تاثیرات نوسانات نزولی مارکت دیجیتال بر شرکت های سرمایه گذاری

چند ماه گذشته دوران سختی برای صنعت ارزهای دیجیتال بوده است. از آوریل سال جاری تاکنون قیمت بیت کوین بیش از 50 درصد و از کمی بیش از 45000 دلار به حدود 20000 دلار رسیده است. سایر ارزهای دیجیتال نیز حتی بیش از بیت کوین کاهش یافته اند. سقوط اکوسیستم ترا در ماه می نیز ارزش 60 میلیارد دلاری مارکت را از بین برد و منجر به ورشکستگی های مداوم در میان وام دهندگان دیجیتال شد. همزمان بسیاری از شرکت ‌های دیجیتال از جمله کوین بیس نیز بخش بزرگی از نیروی انسانی خود را تعدیل نموده اند.

در میان این آشفتگی بازار، رگولاتورهای دولتی و منتقدان نیز با اعمال سختگیری های دوچندان باعث سقوط بیشتر شرکت های دیجیتال شدند با این حال مارکت دیجیتال همچنان در میان نوسانات نزولی به توسعه و گسترش خود ادامه داده و بسیاری از شبکه های دیجیتال شروع به توسعه شبکه خود کرده اند.

برای مثال اتریوم و کاردانو اخیرا با توسعه شبکه های خود قیمت اتریوم و کاردانو را تا حدودی بهبود دادند. با این حال، مشکلات کلان اقتصادی و تصمیمات فدرال رزرو قیمت بسیاری از دارایی های دیجیتال را کاهش داده است.
 

تگ ها