واکنش توییتر کریپتو به بررسی نهایی لایحه ارز دیجیتال توسط دولت روسیه

واکنش توییتر کریپتو به بررسی نهایی لایحه ارز دیجیتال توسط دولت روسیه
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

وزارت دارایی روسیه (MinFin) پیش نویس لایحه ای به نام «در مورد ارز دیجیتال» را نهایی و آنرا برای تصویب به دولت روسیه ارسال کرده تا به عنوان قانون تصویب شود. پیش نویس قانون فدرال مقررات مربوط به تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال را روشن خواهد کرد.

در 8 آوریل، وزارت دارایی روسیه اصلاح و نهایی شدن یک لایحه قریب الوقوع ارز دیجیتال را اعلام کرد که وضوح نظارتی مربوط به گردش، صدور، تجارت، استخراج و سایر فعالیت ها در بازار ارزهای دیجیتال را ارائه خواهد داد.

همچنین گزارش ‌های تایید نشده ‌ای مبنی بر قانونی ‌سازی ارزهای دیجیتال توسط روسیه در اوایل 16 آوریل منتشر شد که جامعه دیجیتال در توییتر با آغوش باز از این اعلامیه استقبال کرد. به گزارش رسانه روسی کومرسانت، دولت و بانک مرکزی روسیه به تازگی بر سر ارزهای دیجیتال به توافق رسیده اند و هر دو سازمان با بیت کوین و دارایی های دیجیتال به عنوان ارز رفتار خواهند کرد.

چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس یکی از اولین کسانی بود که با توجه به تحریم های متعددی که در حال حاضر علیه روسیه وضع شده است، اقدام روسیه در جهت تنظیم قوانین را تصدیق کرد. با کاهش هیجانات مربوط به آن جامعه دیجیتال توییتر متوجه شد که خیلی زود جشن گرفته اند و چانگ پنگ ژائو و دیگران توییت های تشویق کننده تنظیم قانون دیجیتال در روسیه را حذف کرده اند.

بروزرسانی های قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال

براساس گزارشی از رسانه روسی کومرسانت در مورد قانونی کردن ارزهای دیجیتال در روسیه، ظاهراً نسخه نهایی معتبر پیش نویس قانونی را به دست آورده است. به گفته رسانه های محلی، این لایحه، ارز دیجیتال را بعنوان وسیله پرداخت غیر روبلی در نظر خواهد گرفت، که هنوز به عنوان قانون توسط دولت روسیه تصویب نشده است.

در حالی که وزارت دارایی روسیه پیش نویس لایحه را نهایی کرده و با دولت روسیه به اشتراک گذاشته است، اعلام رسمی در مورد تصویب آن به عنوان قانون همچنان بدون جدول زمانی مشخص در انتظار است. همچنین طبق گزارش کومرسانت، این لایحه یک چارچوب نظارتی برای فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتال را تنظیم و زمینه معاملات دیجیتال برای اپراتورها یا شرکت های دیجیتال ثبت شده ایجاد خواهد شد.

در 14 آوریل، سرگئی کاتیرین، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه، همکاری با کشورهای آفریقایی را برای انجام تسویه‌ حساب ‌های فرامرزی در ارزهای دیجیتال و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) توصیه کرده است. در اطلاعیه مربوط به لایحه نهایی، این وزارتخانه اعلام کرد که مقررات ارزهای دیجیتال را با در نظر گرفتن دیدگاه سایر بخش ‌های دولت روسیه روشن کرده است.

پاول زاوالنی، رئیس انجمن گاز روسیه نیز در اقدامی برای مقابله با تحریم ‌های بین‌ المللی و تورم ناشی از آن، به امکان پذیرش بیت کوین به عنوان پرداخت برای صادرات نفت و گاز اشاره کرده است. روسیه اکنون از اروپا می‌ خواهد که قیمت گاز را به روبل بپردازند. اروپا 40 درصد گاز خود را از روسیه تامین می کند که برابر با 200 تا 800 میلیون یورو در روز می باشد. طبق گزارش کوین تلگراف، پرداخت کشورهای دوست به روبل روسیه، یوان چین، لیر ترکیه و بیت کوین و کشورهای غیردوست نیز به روبل یا طلا خواهد بود.

تگ ها