واکنش مدیران صرافی ‌های ارز دیجیتال به تحریم های اقتصادی علیه روسیه

واکنش مدیران صرافی ‌های ارز دیجیتال به تحریم های اقتصادی علیه روسیه
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:3 دقیقه

اکثر شرکت ها در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی دیگر مجاز به انجام تجارت یا مبادله پول با بانک های روسیه نیستند. با تشدید تحریم ‌های اقتصادی غرب و آمریکا علیه روسیه، نگرانی‌ هایی در مورد تأثیر این امر بر بازار ارزهای دیجیتال ایجاد شده است.

کشور روسیه تا حد زیادی از سیستم پرداخت بین ‌المللی سوئیفت قطع شده است و کسب‌ وکارها در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی از انجام تجارت یا معامله با بانک ‌های روسیه و صندوق ثروت ملی منع شده ‌اند.

مدیران صرافی ‌های ارز دیجیتال تحریم ‌ها و اثرات احتمالی آن را بررسی کرده‌ اند.  Changpeng Zhao، مدیر عامل Binance، در توییتر نظر خود را در مورد این موضوع بیان کرد.

او مدعی شد که اکثر بانک‌ ها به قوانین تحریم پایبند هستند و صرافی‌ های ارز دیجیتال مانند Binance نیز از آن پیروی می‌کنند. اما اکثر صرافی های ارز دیجیتال افراد عادی روسیه را تحریم نمی کنند و بیشتر صرافی های ارز دیجیتال از قوانین تحریم پیروی نمی کنند.

قوانین صرافی ریپل در مواجهه با تحریم ها

براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل نیز این اتهامات را که ممکن است روسیه از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم های اقتصادی استفاده کند، مورد انتقاد قرار داد.

مدیر عامل ریپل در توییتر، رویه ‌های ایجاد صرافی ارزهای دیجیتال را تشریح کرد و اظهار داشت که پلتفرم ‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال در سراسر جهان به شرکای بانکی مختلفی متکی هستند که اگر کشور یا فرد مسدود شده تمام اقدامات امنیتی لازم را برای انجام تراکنش ‌ها بر روی این پلتفرم‌ ها انجام دهد، خطر از دست دادن مجوزهای خود را دارند.

همچنینRippleNet  همیشه متعهد بوده که با بانک ‌های تحریم‌ شده یا کشورهایی که طرف مقابل محدودیت هستند کار نکند. ریپل و مشتریان ما  قوانین OFAC و KYC/AMLرا  پشتیبانی و اجرا می کنند. گارلینگ هاوس گفت که صرافی‌ های ارزهای دیجیتال اقدامات سخت ‌گیرانه ‌ای را اجرا کرده ‌اند،

مانند مواردی که مشتریان را ملزم می ‌کند با استانداردهای «مشتری خود را بشناسید یا KYC» و استانداردهای ضد پولشویی را رعایت کنند تا از وقوع چنین سناریوهای نامطلوبی جلوگیری شود.

نظرات گارلینگ هاوس  منعکس کننده نظرات  Asheesh Birla، مدیر کل ریپل است، که استدلال کرد از آنجایی که تراکنش های رمزارز به طور فزاینده ای توسط دولت ها و نرم افزارها قابل ردیابی است، روسیه نمی تواند از آن برای دور زدن این محدودیت های مالی استفاده کند.

کوین بیس در زمان تحریم

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس نیز این دیدگاه را بیان می کند و معتقد است که ارزهای دیجیتال راهی برای جلوگیری از تحریم ها نیستند. به گفته وی، هر شرکت آمریکایی باید از قانون پیروی کند.

فرقی نمی‌کند که آنها درگیر دلار، طلای دیجیتال، املاک و مستغلات یا هر نوع دارایی دیجیتال دیگری باشند. به گفته آرمسترانگ، قوانین تحریم برای همه شرکت ها و افراد به طور یکسان اعمال خواهد شد.

وی افزود: همانطور که گفته شد، ما فکر نمی‌کنیم که خطر بالایی وجود داشته باشد که الیگارش ‌های روسی از رمزارز برای اجتناب از تحریم استفاده کنند. از آنجا که این صرافی یک دفتر کل باز است، تلاش برای سرقت پول زیاد از طریق رمزارز قابل ردیابی تر از استفاده از پول نقد، هنر، طلا یا سایر دارایی های دلار آمریکا است.

همچنین، مدیر عامل کوین بیس تاکید کرد که اقدامات این صرافی همه کاربران روسی را از خدمات آن منع نخواهد کرد زیرا همه مستحق دسترسی به خدمات مالی اساسی هستند مگر اینکه قانون خلاف آن را بگوید.

یکی از نمایندگان کوین ‌بیس به کوین‌ تلگراف گفت که این شرکت متعهد است تمام تحریم ‌های اعمال ‌شده از جمله مسدود کردن حساب‌ ها و تراکنش ‌هایی که ممکن است شامل افراد یا نهادهای تحریم ‌شده باشد را دنبال کند.

این صرافی خاطرنشان کرد که به‌طور قانونی ممنوعیتی را برای تمام تراکنش‌ های غیرتحریمی کوین‌ بیس اجرا نخواهد کرد. به گفته نماینده کوین بیس، این صرافی در حال انجام اقدامات مختلفی برای حفظ تبعیت از تحریم های اخیر است.
 

تگ ها