پاداش بیت کوین برای سازندگان املاک با اهداف کربن خنثی در رود آیلندِ ایالات متحده

پاداش بیت کوین برای سازندگان املاک با اهداف کربن خنثی در رود آیلندِ ایالات متحده
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بر اساس گزارش CNBC در فوریه 2021 ردپای کربن بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، مشابه انرژی مصرفی نیوزلند می باشد و هر دو سالانه حدود 37 مگاتن دی اکسید کربن در محیط تولید می کنند. در مجلس نمایندگان رود آیلند، ایالتی در ایالات متحده ، لایحه‌ای ارائه شده که براساس آن به سازندگان خانه با مکانیزم کاهش ردپای کربن پروژه، بیت کوین پاداش خواهند داد.

نماینده پارلمان رود آیلند، کارلوس توبون، یک راه حل ابتکاری برای بحران مسکن در ایالت ارائه کرده است که در خصوص تغییرات آب و هوایی نیز کمک کننده خواه بود. قانون مشارکت عمومی و خصوصی لایحه "مسکن سبز رود آیلند" برای تشویق توسعه ساختمان ‌های دارای گواهینامهLEED تصویب شده است.

برای دستیابی به گواهینامه LEED، یک پروژه با رعایت پیش نیازها و اعتبارات مربوط به کربن، انرژی، آب، زباله، حمل و نقل، امتیاز کسب می کند.

مفاد لایحه

هر گونه کاهش در هزینه های آب و برق ناشی از هر پروژه ساختمانی مسکن به صورت سکه سبز از طرف اداره در اختیار صاحب ملک در اختیار خواهد بود. براساس گزارش منابع معتبر، منابع مالی این اقدامات از طریق از کمک های مالی به مبلغ 625 میلیون دلار تامین خواهد شد. پیش بینی می شود 500 میلیون دلار اول از کمک های بانکی تامین شود و 125 میلیون دلار باقی مانده از سوی دولت تامین خواهد شد که صندوق این منبع مالی «صندوق مسکن سبز» نامیده خواهد شد.

انرژی مورد نیاز بیت کوین

بر اساس برآوردهای دسامبر 2021 از شاخص مصرف برق کمبریج بیت کوین، بیت کوین حدود 0.52 درصد از کل مصرف برق جهانی را تشکیل می دهد که احتمالا زیاد به نظر نمی رسد، اما براساس گزارشات Digiconomist که کل مصرف انرژی سالانه بیت کوین را حدود 204.50 تراوات ساعت تخمین می زند و این مقدار تقریباً برابر با مصرف انرژی تایلند می باشد.

اگرچه شبکه بلاک چین گرین کوین ناشناخته است، اما احتمالاً این شبکه اثبات سهام (PoS) ارزان ‌تر خواهد بود و طرفداران محیط ‌زیست مایل به کار روی آن می باشند.
براساسRedfin، پلتفرم ردیاب داده‌ های مسکن، عرضه مسکن رود آیلند طی پنج سال گذشته به طور پیوسته در حال کاهش بوده و در فوریه 2022 به پایین‌ترین حد در پنج سال گذشته رسیده که با ارائه لایحه اخیر تا حدودی افزایش یافته است.

همچنین این اقدام اولین مورد استفاده از ارز دیجیتال در پروژه های املاک و مستغلات نیست، قبلا به صاحبان خانه های جدید در شهر آستین، تگزاس، وام هایی با آلت کوین های یو اس دی کوین و متیک به عنوان بخشی از طرح USDC.homes ارائه شده است. وام های ارزهای دیجیتال به صاحبان املاک اجازه می‌ دهد پیش ‌پرداخت خود را به ارز دیجیتال واریز کنند.