پذیرش ارزهای دیجیتال در برزیل و اندونزی

پذیرش ارزهای دیجیتال در برزیل و اندونزی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

براساس مطالعه ای که توسط صرافی ارزهای دیجیتال جمینی انجام شد، تقریباً 41 درصد از افراد مورد بررسی از برزیل و اندونزی دارای دارایی دیجیتال هستند. ایالات متحده و بریتانیا به ترتیب با 20 درصد و 18 درصد بسیار عقب هستند.

براساس نظر سنجی پلتفرم ارزهای دیجیتال جمینی مستقر در ایالات متحده، برزیل و اندونزی دارای بیشترین دارایی های دیجیتال هستند و اکثر افراد شرکت کننده در نظر سنجی از این کشورها بیت کوین یا آلت کوین دارند. برای مطالعه بیشتر در مورد اینکه آلت کوین چیستبه سایت ارزسنج مراجعه کنید.

طبق داده های صرافی ارزهای دیجیتال جمینی، کشورهایی که در ماه ‌های اخیر بحران اقتصادی قابل توجهی را تجربه کرده‌ اند، تمایل بیشتری به خرید ارزهای دیجیتال به عنوان محافظ در برابر تورم دارند. به عنوان مثال، 64 درصد از اندونزیایی های شرکت کننده در نظر سنجی به مفهوم حفاظت بیت کوین در برابر تورم اعتقاد دارند. برای اطلاع از قیمت لحظه ای بیت کوین در سایت ارزسنج مراجعه کنید.

پذیرش ارزهای دیجیتال در آمریکا و اروپا

انگیزه اصلی برای سرمایه گذاران پتانسیل سرمایه گذاری بلند مدت ارزهای دیجیتال می باشد. اعداد در اقتصادهای پیشرو مانند ایالات متحده آمریکا و بریتانیا کاملاً متفاوت است. نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال در این دو کشور به ترتیب 20 درصد و 18 درصد می باشد. علاوه بر این، تنها 16 درصد از پاسخ دهندگان آمریکایی و 15 درصد از اروپایی ها موافق بودند که دارایی های دیجیتال ابزار سرمایه گذاری مناسبی در زمان افزایش تورم می باشند.

متعاقباً، جمینی مشخص کرد که تقریباً نیمی از دارندگان ارزهای دیجیتال در ایالات متحده آمریکا، آمریکای لاتین و منطقه آسیا و اقیانوسیه برای اولین بار در سال 2021 وارد بازار شده اند. براساس تخمین Huobi Group در اوایل 2022 از هر 10 نفر 7 نفر در سال گذشته سرمایه گذاری خود را آغاز کرده اند.

موضع برزیل و اندونزی در خصوص ارزهای دیجیتال

به نظر می رسد بزرگترین کشور آمریکای جنوبی، برزیل موضع بسیار دوستانه تری نسبت به کشور آسیایی، اندونزی دارد. در نوامبر سال گذشته، براساس لایحه پیشنهادی لویزائو گولارت، سیاستمدار برزیلی، کارگران بخش دولتی و خصوصی می توانند حقوق خود را در بیت کوین دریافت کنند.

در اوایل سال جاری، شهردار ریو دو ژانیرو، ادواردو پائس لایحه ای برای تخصیص 1 درصد از خزانه داری ایالتی را در بیت کوین تصویب کرد. هفته گذشته، مقامات این کلان شهر اعلام کردند که ساکنان می توانند از سال 2023 مالیات را با ارزهای دیجیتال پرداخت کنند.

دولت اندونزی در نقطه مقابل برزیل قرار دارد. چند ماه پیش، شورای ملی علما (MUI) با استناد به قوانین شریعت، ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال را پیشنهاد کردند. به طور مشخص، این سازمان این صنعت را ممنوع اعلام کرد. اندکی پس از آن، یک نهاد اسلامی دیگر، فتوایی علیه استفاده از دارایی های دیجیتال را صادر کرد.

ناظر ارشد پولی اندونزی، سازمان خدمات مالی OJK  نیز مخالف صنعت دیجیتال می باشد که در ژانویه امسال نیز بیانیه ای مبنی بر ممنوعیت ارائه یا تسهیل خدمات ارزهای دیجیتال توسط شرکت ‌های محلی  دیجیتال را ارائه نموده است.

آکادمی ارز دیجیتال ارزسنج جامع ترین و تخصصی ترین مرجع در حوزه آموزش ارز دیجیتال و بلاک چین و کسب در آمد از آن، برگزار کننده دوره های آموزشی حضوری در ارومیه و همچنین ارائه سیگنال ارز دیجیتال در همیار تریدر ارز سنج می باشد.

تگ ها