پذیرش بیت کوین در برخی از فروشگاه های گوچی

پذیرش بیت کوین در برخی از فروشگاه های گوچی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

برند مد گوچی از اواخر ماه می پذیرش ارزهای دیجیتال را در برخی از فروشگاه های خود در ایالات متحده آغاز خواهد کرد و قصد دارد گزینه پرداخت با ارزهای دیجیتال را در تابستان 2022 برای سایر فروشگاه‌ های آمریکای شمالی نیز فعال نماید.

به گفته Vogue Business، پرداخت‌ های درون فروشگاهی با استفاده از یک کد QR انجام می ‌شود که مشتریان می ‌توانند با کیف پول دیجیتال خود اسکن کنند، که توسط گوچی از طریق ایمیل ارسال می شود. این فروشگاه ها ارزهای دیجیتال مختلفی از جمله بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، لایت کوین، دوج کوین و شیبا اینو را می پذیرند.

اولین فروشگاه هایی که گزینه پرداخت بیت کوین را پذیرفتند. فروشگاه Wooster در نیویورک، Rodeo Drive در لس آنجلس، Miami Design District،Phipps Plaza در آتلانتا، و The Shops at Crystals در لاس وگاس می باشند. سایر برندهای معروف از جملهOff-White  نیز قبلاً پذیرش ارزهای دیجیتال را آغاز کرده اند.

گسترش برندهای معروف مد و پوشاک در دنیای دیجیتال

ارائه پرداخت ‌های دیجیتال جدیدترین اقدام گوچی در ورود به دنیای وب 3 است. در اوایل سال جاری، گوچی با خرید زمین متاورسی در بازی بلاک چین غیرمتمرکز سندباکس به مبلغ نامشخصی وارد دنیای متاورس شده است. همچنین گوچی اخیرا برای راه اندازی NFT های خود برنامه هایی را ارائه نموده است.

گوچی تنها یکی از برندهای بزرگ مد و پوشاک است که وارد وب 3 شده است و هدف آن گسترش برندینگ خود در دنیای دیجیتال می باشد. برند پوشاک دولچه گابانا ، آدیداس، نایکی، ونس و بالنسیاگا نیز به گوچی پیوسته اند. این برندها همچنین با مراکز مد ارزهای دیجیتال مانند Digitalax، Blanksoles، DRESSX و Red DAO رقابت خواهند نمود.

براساس اظهارات گوچی، قدم اول در گسترش خدمات دیجیتال و سرمایه ‌گذاری های جدید در ارزهای دیجیتال، آموزش ارزهای دیجیتال و NFT به کارکنان خود می باشد.

براساس اظهارات مارکو بیزاری، رئیس و مدیرعامل گوچی، در مصاحبه با مجله مدVogue Business، گوچی همیشه به دنبال پذیرش فن آوری‌ های جدید بوده است و ادغام ارزهای دیجیتال در سیستم پرداخت یک تحول عظیم برای گوچی در راستای افزایش خدمات جهانی آن می باشد.

همچنین وی افزود: ارزهای دیجیتال به دلیل اینکه نیازی به تأیید شخص ثالث ندارند امن ‌تر از پرداخت ‌های کارت اعتباری و نقدی در نظر گرفته می‌ شوند و هنگامی که مشتری با ارز دیجیتال پرداخت می کند، داده های او در یک مرکز متمرکز ذخیره نمی شود. همچنین برای ادامه روند پیشرفت، پذیرش ارز دیجیتال راه گشا خواهد بود.

 لازم به ذکر است با ایجاد امکان بیمه دیجیتال در پردازنده های دیجیتالی مانند بیت پی دارایی های افراد در برابر نوسانات قیمت محافظت می شود و دلیل تغییر در ارزش کوین خطر از دست دادن دارایی را نخواهند داشت.
 

تگ ها