پذیرش بیت کوین در هندوراس

پذیرش بیت کوین در هندوراس
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

یک منطقه ویژه اقتصادی دوستدار ارزهای دیجیتال در هندوراس، بیت کوین را به عنوان پول قانونی در نظر گرفته و پذیرفته است. این اقدام به این ارز دیجیتال اجازه خواهد داد تا برای پرداخت مالیات و هزینه ها استفاده شود.

علاوه بر این، اوراق قرضه بیت کوین را می توان با استفاده از استانداردهای کلاس جهانی برای قوانین ضد پولشویی یا AML و هویت شناسی کاربران ارزهای دیجیتال یا KYC در حوزه قضایی آن صادر کرد.

پروسپرا، یک منطقه ویژه اقتصادی واقع در جزیره رواتان در غرب کارائیب و کریدور شمالی هندوراس روز پنجشنبه، 7 آوریل اعلام کرد که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته است. جهت اطلاع از قیمت لحظه ای بیت کوینب سایت ارز سنج مراجعه کنید.

پروسپرا به ‌عنوان منطقه مساعد تجارت ارزهای دیجیتال براساس بیانیه اعلام شده دولت ایالتی این منطقه، بیت ‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به ‌عنوان ارز قانونی در حوزه قضایی خود پذیرفته و در خدمات ایالتی خود گسترش خواهد داد.

یک سخنگوی دولتی پروسپرا به Bitcoin.com News گفت: پروسپرا مالیات بر عایدی سرمایه ندارد، به این معنی که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به طور موثر به عنوان ارز قانونی در حوزه قضایی عمل خواهند کرد.

این سخنگوی دولتی افزود: ساکنان و بیزنس های کوچک و بزرگ در پروسپرا ممکن است با استفاده از بیت کوین، لمپیرا هندوراس، دلار آمریکا یا هر ارز دیگر را انتخاب کنند که بدون ایجاد بدهی مالیات بر عایدی سرمایه در تراکنش ها می توانند معاملات خود را انجام دهند.

در این اطلاعیه آمده است: برخلاف بسیاری از حوزه های قضایی دیگر، معاملات بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نخواهند بود و سرمایه گذاران جامعه دیجیتال می توانند در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

انتشار اوراق قرضه بیت کوین

پروسپرا همچنین اعلام کرد که از روز پنجشنبه، 14 آوریل شهرداری ‌ها، دولت ‌های محلی و شرکت‌ های بین ‌المللی دیجیتال می ‌توانند برای جذب سرمایه‌ گذاری ‌های خارجی اوراق بیت ‌کوین را در حوزه قضایی خود منتشر و سرمایه گذاران خارجی را جذب کنند.

ایالت پروسپرا، منطقه ویژه اقتصادی هندوراس خاطرنشان کرد که اوراق قرضه بیت کوین صادر شده از طریق پروسپرا با استانداردهای کلاس جهانی برای ضد پولشویی یا AML و هویت شناسی کاربران ارزهای دیجیتال یا KYC مطابقت خواهند داشت.

افزایش پذیرش بیت کوین

السالوادور، کشور همسایه هندوراس، در سپتامبر سال گذشته در کنار دلار آمریکا، بیت کوین را به عنوان ارز قانونی تبدیل کرد. این قانون السالوادور را به اولین کشوری تبدیل کرد که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و مشاغل را ملزم به پذیرش بیت کوین به عنوان پرداخت کرده است.

این اقدام به عنوان راهی برای تقویت توسعه اقتصادی و اشتغال ارائه شده است. گردشگری این کشور پس از تبدیل شدن بیت کوین به ارز قانونی 30 درصد افزایش یافته است.

علیرغم نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال، تاجران برتر به دلیل امنیت معاملات به مصرف کنندگان اجازه می دهند با استفاده از بیت کوین و حتی آلت کوین ها پرداخت های خود را انجام دهند. با دسترسی مشتریان به خدمات مبتکرانه مرتبط با ارزهای دیجیتال در آینده، انتظار می‌رود که پذیرش ارزهای دیجیتال رشد چشمگیری داشته باشد.

آکادمی ارز دیجیتال ارزسنج جامع ترین و تخصصی ترین مرجع در حوزه آموزش ارز دیجیتال و بلاک چین و کسب در آمد از آن، دوره جامع پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال و همچنین برگزار کننده دوره های آموزشی حضوری در ارومیه و همچنین ارائه سیگنال ارز دیجیتال در همیار تریدر ارز سنج می باشد.

تگ ها