پذیرش پرداخت در ریپل و بیت کوین توسط شرکت خودرو ژاپنیSBI Motor

پذیرش پرداخت در ریپل و بیت کوین توسط شرکت خودرو ژاپنیSBI Motor
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

ژاپن در حال حاضر مترقی ترین فضای نظارتی جهان را در خصوص ارزهای دیجیتال دارد و بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را تحت قانون خدمات پرداخت،PSA به عنوان دارایی قانونی به رسمیت می شناسد. براساس مقررات ارزهای دیجیتال، صرافی‌ های دیجیتال در ژاپن باید ثبت شوند و با تعهدات AML/CFT مطابقت داشته باشند که در اصل قانون ضد پولشویی و تامین مالی تروریسم می باشد.

ژاپن بزرگترین بازار جهان برای بیت کوین است و براساس قانون آژانس ملی مالیات در دسامبر 2017، سود ارز دیجیتال ژاپن باید به عنوان «درآمد متفرقه» طبقه بندی شود و سرمایه گذاران بر این اساس مالیات پرداخت نمایند.

از این رو سایت تجارت الکترونیک فرامرزی "SBI Motor Japan" شروع به پذیرش پرداخت های ارز دیجیتال کرده است. همچنین این شرکت ژاپنی صادرکننده خودروهای دست دوم پشتیبانی از ریپل و بیت کوین را به عنوان گزینه پرداخت اضافه نموده است.

SBI Motor Japan، یک شرکت ژاپنی صادرکننده خودروهای دست دوم مستقر در توکیو، که اخیرا اعلام کرده است که ریپل و بیت کوین را به عنوان گزینه های پرداخت می پذیرد و پرداخت ‌ها از طریق SBI VC Trade، یکی از شرکت‌ های تابعه تجارت ارزهای دیجیتال غول مالی گروه SBI، تسویه خواهند شد.

گسترش خدمات دیجیتال SBI Motor Japan در آفریقا

شرکت ژاپنی صادرکننده خودروهای دست دوم،SBI Motor  ژاپن بر انجام تجارت در منطقه آفریقا نیز متمرکز می باشد و در اعلامیه رسمی خود بر پذیرش رو به رشد ارزهای دیجیتال در آفریقا نیز تاکید کرده است.

در حال حاضر با وجود گسترش تجارت دیجیتال در آفریقا ارزهای دیجیتال تحت هیچ قانونی تنظیم نمی ‌شوند و ارزهای دیجیتال پول قانونی نیستند و کاربران با خطر غیرقابل اجرا بودن تراکنش ‌های ارز دیجیتال مواجه هستند.

همچنین سرویس درآمد آفریقای جنوبی SARS، تأیید کرده است که قوانین عادی مالیات بر درآمد در مورد ارزهای دیجیتال اعمال و مالیات دهندگان باید سود یا زیان دیجیتال خود را به عنوان بخشی از درآمد مشمول مالیات خود ارائه نمایند.

مارس گذشته، SBI Motor Japan  اولین دفتر خود را در تانزانیا، آفریقا افتتاح نموده است. همچنین براساس گزارش U.Today، مورنینگ استار، یکی از شرکت های تابعه گروه SBI گروه مالی مستقر در توکیو، اعلام کرد که گزینه پرداخت ریپل خود را در دفتر مستقر در تانزانیا بزودی راه اندازی خواهد نمود.

مقررات آتی ارزهای دیجیتال در ژاپن

ژاپن مقررات دوستانه ارزهای دیجیتال خود را توسعه داده است. اما با نگرانی های فزاینده قانون ضد پولشویی،AML  اقدامات نظارتی بیشتری را ارائه نموده است. می توان گفت که ژاپن اولین کشوری ست که مرحله نظارتی ارزهای دیجیتال را با گسترش ارزهای دیجیتال توسعه داده است. همچنین ژاپن ارزهای دیجیتال خصوصی را ممنوع کرده است و تمام صرافی ‌های ارز دیجیتال فعال در ژاپن تحت نظارت FSA ژاپن می باشند.
 

تگ ها