پیشنهاد لایحه قانونی کردن بیت کوین در مکزیک

پیشنهاد لایحه قانونی کردن بیت کوین در مکزیک
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

در بحبوحه گزارش السالوادور در مورد تأثیر مثبت پذیرش بیت کوین (BTC) در این کشور، یک مقام دولتی در مکزیک بار دیگر تاکید کرد که این کشور باید از الگوی السالوادور در مورد بیت کوین پیروی کند.

ایندیرا کمپیس، یک سناتور به نمایندگی از ایالت نوو لئون در مکزیک، روی لایحه ارز دیجیتال بر اساس قانون بیت کوین السالوادور کار خواهد کرد. ایندیرا کمپیس، مطمئن است که بیت کوین باید در مکزیک به پول قانونی تبدیل شود زیرا پذیرش بیت کوین به طور بالقوه می تواند باعث رونق مالی جهانی شود.

این سناتور اکنون در حال بررسی لایحه ارز دیجیتال بر اساس قانون بیت کوین السالوادور میباشد. کمپیس در مصاحبه ای با نشریه انگلیسی السالوادور پس از ملاقات مقامات السالوادور گفت که او در تلاش است لایحه ارز دیجیتال را امسال به کنگره مکزیک معرفی کند.

وی افزود: برای من واضح است که محرومیت مالی یکی از مشکلات عمومی ست که تعداد کمی از قانون گذاران آن را با جایگزین های امکان پذیر حل کرده‌ اند، همچنین این نوع فن آوری به ما اجازه می‌دهد جایگزینی ایجاد کنیم تا میلیون‌ها نفر بتوانند از سیستم مالی موجود استفاده کنند.

این سناتور در ادامه گفت: پذیرش بیت کوین فرصتی تاریخی برای کشورهای جهان است تا به مسائلی مانند نابرابری و رونق مالی متعارف جهانی دست یابند.این سناتور همچنین اظهار کرد که نایب بوکله Nayib Bukele، رئیس جمهور السالوادور، می توانست انقلابی در بیت کوین آغاز کند که پتانسیل دسترسی به منابع مالی همه کشورها است.

او افزود: تبدیل بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی به معنای ایجاد زمینه تجارت برای همه افراد است. کمپیس با شروع به کار در سال 2018 در سال های اخیر به طور فعال صنعت ارز دیجیتال را تبلیغ کرده است. وی در جولای 2018 به جنبش قانونی کردن ارز دیجیتال پیوسته است. کمپیس بیان کرد: تا زمانی که در عرصه سیاست حضور داشته باشم، به دنبال ترویج آن خواهم بود.

طبق این گزارش، سناتورهای دیگر مکزیک از جمله ادواردو مورات هینوجوسا Eduardo Murat Hinojosa، مدت کوتاهی پس از تصویب قانون بیت کوین توسط مجلس قانونگذاری السالوادور در اوایل ژوئن 2021 در حال کار بر روی قوانین مساعد رمزارز بوده اند.

در ماه اکتبر 2021 آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک اعلام کرد که بعید است این کشور از قانون پذیرش بیت کوین بعنوان ارز قانونی استقبال کند.
بر اساس آخرین اخباری که در بحبوحه شتاب رو به رشد صنعت ارزهای دیجیتال در مکزیک منتشر شده است، صرافی جهانی رمزارز Coinbaseهفته گذشته برداشت ارزهای دیجیتال در پزو مکزیک را راه اندازی کرد.

همچنین ریکاردو سالیناس پلیگو، تاجر میلیاردر مکزیکی و بنیانگذار گروه سالیناس، در توییتر به مردم توصیه کرد بیت کوین بخرند و فروش را فراموش کنند. او قبلاً در اواخر سال 2021 به مردم توصیه کرده بود بیت کوین بخرند و پول های فیات مانند دلار و یورو را پول های جعلی ساخته شده کاغذی نامیده بود.
 

تگ ها