پیوستن سنگاپور، سوئیس و ژاپن به تحریم های علیه روسیه

پیوستن سنگاپور، سوئیس و ژاپن به تحریم های علیه روسیه
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

سوئیس و سنگاپور در نتیجه تهاجم اوکراین به تحریم‌ های ارزهای دیجیتال علیه روسیه می ‌پیوندند و روسیه را هر چه بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال منزوی می‌ کنند.

در همین حال، ژاپن نیز اعلام می‌کند که تحریم‌های دارایی های دیجیتال را زیر نظر خواهد داشت بیرون راندن روسیه از تجارت ارز های دیجیتال در یک زمان تلاش خواهند کرد.

درخواست اوکراین برای ممنوعیت روس‌ ها از بازار ارز های دیجیتال توسط غول‌های صرافی ارزهای دیجیتال مانند بایننس و کوین ‌بیس رد شده است، مگر اینکه قانون بین المللی این صرافی ها را مجبور به رعایت قوانین کنند.

حتی با وجود اینکه هیچ حکم رسمی مبنی بر ممنوعیت صرافی ‌ها برای ممنوعیت  IPهای روسی وجود ندارد، بسیاری از آنها نیازی به آن نداشتند.

با این حال، پس از اقدام رسمی ایالات متحده برای افزایش تحریم ها علیه روسیه، پنج صرافی محلی کره جنوبی روز گذشته اعلام کردند که IP های روسیه را ممنوع کرده و حساب های روسی را مسدود  خواهند کرد.

این پنج صرافی تنها صرافی هایی بودند که مجوز صدور ارز دیجیتال به تراکنش های فیات را داشته اند. بنابراین، این ممنوعیت متحد کاربران روسی را از نقدینگی دارایی‌ های رمزارز خود در کره جنوبی منع خواهد کرد.

اعلام تحریم هایی علیه روسیه در سنگاپور و سوئیس

امروز، 6 مارس سنگاپور اعلامیه غیرمنتظره ای صادر و تحریم هایی را علیه بانک مرکزی روسیه و همچنین تراکنش های ارز دیجیتال آنها و ممنوعیت صادرات تجهیزات نظامی و الکترونیکی اعمال کرد.

با توجه به اهمیت مالی سنگاپور برای منطقه، انتظار می رود این تصمیم تاثیر قابل توجهی بر روسیه بگذارد. همچنین به دلیل همین اهمیت، سنگاپور در دهه ‌های گذشته هیچ کشوری را تحریم نکرده بود. این تصمیم نادر سنگاپور را به اولین کشور آسیای جنوب شرقی تبدیل کرد که روسیه را تحریم کرده است.

به دنبال پیشگامی سنگاپور و کره جنوبی، سوئیس نیز اعلام کرد که دارایی های دیجیتال متعلق به کاربران روسی را مسدود می کند. یک مقام ارشد وزارت دارایی سوئیس گفت: مسدود کردن دارایی ‌های ارز دیجیتال ضروری است زیرا سوئیس می‌خواهد از یکپارچگی صنعت بلاک چین در قطب صنعت بلاک چین محافظت کند.

اتحادیه اروپا قبلاً تحریم‌ هایی را برای تراکنش ‌های مالی روسیه اعمال کرده بود و اخیراً اعلام کرده است که این تحریم‌ ها را به بازار ارز های دیجیتال نیز تعمیم خواهد داد.

تحریم های علیه روسیه در ژاپن

با وجود اینکه هنوز هیچ اقدام رسمی در ژاپن انجام نشده است ، ولی مقامات ژاپنی اعلام کردند که در حال بررسی تمایل روسیه به تکیه بر ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم ‌ها و اعمال محدودیت ‌هایی برای جلوگیری از وقوع آن می باشند. 

وزیر دارایی ژاپن گفت: ما از نزدیک وضعیت تسویه حساب ‌هایی مانند دارایی‌ های ارزهای دیجیتال و  سیستم انتقال مالی SWIFT که توسط بانک مرکزی روسیه توسعه یافته است را دنبال می‌کنیم تا اثربخشی تحریم‌ ها علیه روسیه را تضمین کنیم.
به نظر می رسد که احتمالاً جامعه ارزهای دیجیتال بزودی از ژاپن، اخبار بیشتری در مورد تحریم های علیه روسیه خواهند شنید.
 

تگ ها