پیوستن مسترکارت و ویزاکارت به PayPal در تعلیق پرداخت های روسی

پیوستن مسترکارت و ویزاکارت به PayPal در تعلیق پرداخت های روسی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

پردازشگران پرداخت دیجیتال در اعلام این اقدام در روز شنبه به حمله روسیه به اوکراین اشاره و اعلام کردند که ویزا کارت، مسترکارت و پی پال همگی فعالیت های خود را در روسیه تعلیق می کنند.

طبق بیانیه مطبوعاتی، ویزا کار خود را برای توقف تراکنش در روسیه با چند روز تاخیر آغاز خواهد کرد. مسترکارت اعلام کرد که تمام خدمات شبکه خود را در روسیه پس از فرستادن نیروهای نظامی خود در پایان فوریه به اوکراین، متوقف کرده است.

در بیانیه ویزا بنقل از معاون ارتباطات، اندی گرلت آمده است: پس از تکمیل، تمام تراکنش‌ های دیجیتال آغاز شده با ویزا کارت ‌های صادر شده در روسیه دیگر در این کشور کار نخواهند کرد و هر ویزا کارت صادر شده توسط مؤسسات مالی خارج از روسیه نیز دیگر در داخل فدراسیون روسیه کار نخواهند کرد.

در این بیانیه مطبوعاتی، ال کلی، رئیس و مدیر عامل شرکت ویزا کارت گفت که این شرکت به دنبال تهاجم غیر قانونی روسیه به اوکراین و اتفاقات غیرقابل قبولی که شاهد آن بوده ایم، مجبور به اقدام در این زمینه شده است و به مشتریان، شرکا، سرمایه گذاران و دارندگان کارت روسی اعلام کرد این جنگ و تهدید مداوم، صلح و ثبات می طلبد که ما بر اساس ارزش های خود با روسیه و کاربران روسی تا زمان صلح و ثبات، کار نخواهیم کرد.

به همین ترتیب، مسترکارت گفت که علاوه بر مسدود کردن برخی مؤسسات مالی دیجیتالی روسیه، به پشتیبانی از کارت ‌های صادر شده توسط بانک‌ های روسیه نیز پایان می ‌دهد و تراکنش ‌های کارت‌ هایی را که خارج از روسیه صادر می‌شوند اما در اختیار سرمایه گذاران و کاربران روسی یا دستگاه ‌های خودپرداز دیجیتال روسی می باشد نیز مسدود خواهند شد.

سخنگوی PayPal براساس گزارش ‌ها به رویترز گفت که تعطیلی حساب های دیجیتال روسی تضمینی برای دور نزدن تحریم ها نیست ولی بسیار بازدارنده خواهد بود.

درخواست اوکراین از صرافی های ارز دیجیتال در خصوص مسدود کردن حساب های روسی

به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، شرکت ها برای تعلیق فعالیت های خود در روسیه تحت فشار عمومی قرار گرفته اند. علیرغم درخواست مقامات اوکراینی و قانونگذاران در جاهای دیگر، شرکت ‌های ارزهای دیجیتال به‌طور عمده در برابر درخواست‌ ها برای مسدود کردن یک‌ جانبه همه ساکنان روسیه مقاومت کرده ‌اند.

جسی پاول، مدیر عامل صرافی کریپن کراکن، گفت که این شرکت در صورت الزام قانونی این کار را انجام خواهد داد و وی هم اکنون هیچ گونه درخواستی از مقامات اوکراینی دریافت نکرده است.

اوکراین از کوین بیس، بایننس، کو کوین، بای بیت، وایت بیت، Huobi، Gate.io و Kuna مستقر در اوکراین خواسته است تا تمام حساب های روسیه را مسدود کنند.

اقدام بانک مرکزی روسیه پس از اعلام تعلیق ها

بانک مرکزی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که کارت های ویزا و مسترکارت پس از اعلام تعلیق پردازنده های کارت اعتباری در داخل روسیه به کار خود ادامه خواهند داد.

بانک مرکزی روسیه گفت: عملیات مربوط به آنها در داخل کشور در سامانه کارت ملی پرداخت خواهد شد و تحریم ها تاثیری بر آنها نخواهند داشت. وجوه دیجیتال مشتریان در حساب ‌های مرتبط با چنین کارت ‌هایی کاملاً محفوظ و در دسترس خواهد بود. طبق بیانیه بانک مرکزی روسیه ، انتظار نمی رود که معاملات دیجیتال فرامرزی کارساز باشند.
 

تگ ها