چرا عملکرد بیت کوین انتظارات را برآورده نکرد؟

چرا عملکرد بیت کوین انتظارات را برآورده نکرد؟
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ، اخیراً پیشنهاد کرده است که عملکرد ضعیف بیت کوین (BTC) در مقایسه با بازار سهام ممکن است یک علامت هشدار برای سرمایه گذاران باشد.

شکست BTC در پیشی گرفتن در بازار صعودی:

مک گلون خاطرنشان می کند که بیت کوین در مقایسه با شاخص سهام از زمان اوج خود در سال 2021 و جهش آوریل کاهش یافته چشمگیری داشته است. این کاهش قیمتی نه تنها برای بیت کوین بلکه برای بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال ممکن است اتفاق بیفتد. مک گلون به تهاجمی‌ترین کشش نقدینگی از سوی بانک‌های مرکزی در تاریخ اشاره می‌کند که ممکن است عامل مهمی در عملکرد ضعیف بیت‌کوین باشد. به گفته مک گلون. بر اساس یک گزارش منتهی به اول آگوست، بیت کوین کمی بیش از 20 درصد افزایش یافته است، اما نوسانات کریپتو حدود دو برابر بیشتر شده است. مک گلون معتقد است که عملکرد ضعیف بیت کوین ممکن است یک علامت هشدار برای بازار گسترده تر باشد. این واقعیت که بیت کوین در یک بازار صعودی آنطور که باید عملکرد بهتری ندارد، می تواند نشان دهنده این باشد که مسائل مهم تری در بازار وجود دارد، به ویژه در مواجهه با کشش های تهاجمی نقدینگی از سوی بانک های مرکزی.

نوسانات بیت کوین و اتریوم در پایین ترین سطح تاریخی:

در بیانیه‌ای که با NewsBTC به اشتراک گذاشته شده، Luuk Strijers، مدیر ارشد تجاری Deribit، یک صرافی مشتقات ارزهای دیجیتال، اخیراً اعلام کرده است که شاخص نوسانات یا همان DVOL  برای بیت‌کوین و اتریوم در حال حاضر در پایین‌ترین حد خود قرار دارد. این یک پیشرفت قابل توجه است، به ویژه از آنجایی که DVOL برای ETH کمتر از DVOL برای BTC معامله می شود، که یک اتفاق نادر است و ممکن است ناشی از فعالیت یک معامله گر بزرگ باشد که معمولاً به عنوان نهنگ شناخته می شود. علیرغم سطوح پایین نوسانات فعلی، Luuk Strijers تاکید می کند که بازار به زودی افزایش قابل توجهی در نوسانات را تجربه می کند. این انتظار تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله حکم آینده در مورد صندوق قابل معامله در بورس (ETF) و نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین میباشد. Strijers خاطرنشان می‌کند که Deribit نشانه‌هایی از این انتظارات را در بازار مشاهده کرده است، مانند شیب قابل توجه ساختار اصلاحی و انحراف تماس پایدار. این شاخص‌ها حاکی از آن است که با وجود سطوح پایین نوسانات فعلی، بازار در حال افزایش نوسانات و تغییرات احتمالی قیمت میباشد. پیش‌بینی می‌شود که حکم ETF به طور قابل توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. در صورت تایید، ETF به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که بدون در اختیار داشتن مستقیم ارز دیجیتال از مزیت های این بازار بهرمند شوند. که به طور بالقوه باعث افزایش تقاضا و افزایش قیمت ها می شود. از سوی دیگر، در صورت عدم تایید این حکم، ممکن است منجر به کاهش موقت قیمت و افزایش نوسانات شود. به گفته Strijers، نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین، که انتظار می رود در سال 2024 رخ دهد، عامل دیگری است که در پیش بینی افزایش نوسانات نقش دارد. Halvening یک رویداد مهم در شبکه بیت کوین است که تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد، جایی که پاداش بلاک برای استخراج کنندگان بیت کوین به نصف کاهش می یابد. این امر باعث کاهش عرضه بیت کوین در بازار می شود که به طور بالقوه باعث افزایش قیمت و افزایش نوسان می شود. علیرغم سطوح پایین نوسانات فعلی، Strijers پیشنهاد می کند که سرمایه گذاران و معامله گران باید هوشیار باشند و خود را برای تغییرات احتمالی قیمت و افزایش نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال آماده کنند. در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت 29100 دلار معامله می شود که نشان دهنده افزایش اندک 0.8 درصدی در 24 ساعت گذشته است.