کاهش ارزش بازار ارز دیجیتال با آغاز جنگ روسیه در اوکراین

کاهش ارزش بازار ارز دیجیتال با آغاز جنگ روسیه در اوکراین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در 12 ساعت گذشته بیش از 8 درصد کاهش یافته است. حدود 200 میلیارد دلار از فضای دارایی دیجیتال در 12 ساعت گذشته خارج شده است که منجر به رکود شدید بازار شده است که کل سرمایه بازار را به پایین‌ترین حد در هفت ماه گذشته کاهش داده است. در زمان انتشار خبر، ارزش کل بازار طبق CoinGecko حدود 1.64 تریلیون دلار بود که پایین ترین سطح آن از اوایل آگوست 2021 است. فروش حدود 12 ساعت پیش با انتشار اخباری مبنی بر اینکه روسیه در اقدام نظامی علیه اهداف اوکراینی درگیر شده است، افزایش یافت. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بامداد پنجشنبه 23م فوریه 2022 از عملیات نظامی در اوکراین خبر داد و انفجارهایی در چندین شهر گزارش شده است. ZeroHedge همچنین گزارش داد که مسکو معاملات در بازارهای سهام روسیه را به حالت تعلیق درآورده است و بورس ها در سراسر آسیا در حال حاضر سقوط هستند زیرا شبح جنگ به واقعیت تبدیل شده است.

دارایی های ارز دیجیتال در منطقه قرمز

با افزایش سرعت فروش در بازار، ارزهای دیجیتال به شدت آسیب دیده اند. بیت کوین در روز 8.6 درصد کاهش یافت و در زمان نگارش خبر با قیمت 34725 دلار معامله می شد که پایین ترین سطح آن از زمان نزول در 24 ژانویه است. بیت کوین در حال حاضر 49 درصد از بالاترین سطح رکورد خود در ماه نوامبر 2021 کاهش یافته است و با 21 درصدی را که طی هفت روز گذشته کاهش داده است، ترکیب میشود. ارز دیجیتال پیشرو جهان دوباره در حال نوسان و حتی نزول شدید  است. اتریوم با کاهش قیمت به 2,382 دلار در 23م فوریه 2022، 10 درصد کاهش داشت . 
این بیشترین میزانی است که از 24 ژانویه 2022 تا امروز سقوط کرده است و در مسیر کاهش به پایین ترین سطح هفت ماهه گذشته میباشد. بقیه بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر نیز در حال سقوط میباشد و بایننس کوین (BNB)، ریپل (XRP)، سولانا (SOL) و کاردانو (ADA) هرکدام بین 9 تا 13 درصد کاهش یافته اند. در حال حاضر تنها توکن هایی که منطقه سبز رنگ قرار دارند، استیبل کوین ها هستند.

افزایش قیمت طلا

طلا یکی از معدود کالاهایی است که در حال حاضر ارزش آن افزایش یافته است و این معمولاً در مورد ذخیره دارایی های ارزشی در زمان آشفتگی صدق می کند. قیمت لحظه ای طلا ساعاتی پیش به 1948 دلار در هر اونس رسید که بالاترین سطح از اوایل ژانویه 2021 بوده است.
 

تگ ها