کاهش ارزش فانتوم با کناره گیری آندره کرونژ توسعه دهنده دیفای

کاهش ارزش فانتوم با کناره گیری آندره کرونژ توسعه دهنده دیفای
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

آنتون نل یکی از شرکای دیفای در توییتر اعلام کرد، توسعه دهنده معروف امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و خالق Yearn.Finance (YFI)، آندره کرونژ DeFi را ترک کرده است. این خبر باعث شد که قیمت چندین توکن از پروتکل‌  هایی که در آن‌ ها شرکت داشت، کاهش یابد، اگرچه برخی از آنها در حال بهبود هستند.

اعلام خروج  آندره کرونژ روز یکشنبه 6 مارس انجام شد وKeep3r از روز دوشنبه 16درصد در 24 ساعت گذشته کاهش یافت و  Solidly (SOLID) ،9.4 درصد نسبت به مدت مشابه پس از آن افزایش و بهبود داده است.

طی 7 روز گذشته، این دو توکن به ترتیب 33 درصد و 86 درصد کاهش داشته اند. هر دو اینها پروژه‌ هایی هستند که کرونژ در ماه ‌های اخیر روی آن‌ ها کار کرده است.

در همین حال، توکن بسیار بزرگتر از FTM، توکن بومی بلاک چین فانتوم که بسیاری از پروتکل های کرونژ بر روی آن ساخته شده اند، در 24 ساعت گذشته 7 درصد و در 7 روز گذشته 12 درصد کاهش یافته و به قیمت 1.40 دلار در 10 روز گذشته رسیده است.

فانتوم امروز، 8 مارس 22 با ارزش بازار حدود 3.39 میلیارد دلار، در رتبه 37 بازار قرار داشته و سهم 0.18 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . حجم مبادلات روزانه فانتوم 18 میلیارد دلار می باشد. تعداد واحدهای در گردش فانتوم 2.55 میلیارد و تعداد کل واحدهای آن 3.18 میلیارد خواهد بود.

جزئیات خروج آندره کرونژ از دیفای

تایید خروج کرونژ از دنیای توسعه DeFi برای کسانی که به آن توجه کرده اند غافلگیر کننده نبود. همین هفته گذشته، کرونژ پروفایل لینکدین خود را به روز و اعلام کرد که دیگر به عنوان مشاور فنی برای بنیاد فانتوم کار نخواهد کرد.

نمایه وی اکنون نشان می دهد که او از فوریه 2022 به عنوان یک توسعه دهنده مستقل DeFi کار نخواهد کرد. کرونژ علاوه بر به ‌روزرسانی جزئیات لینکدین، حساب توییتر خود را حذف کرده است.

با اعلام خبر کناره گیری کرونژ از DeFi توسط آنتون نل، اعضای برجسته جامعه ارز دیجیتال و دیفای، مانند آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه‌ های  Solana، به این خبر واکنش نشان دادند.

همچنین این اولین بار نیست که کرونژ به طور موقت از این فضا دور می شود. او قبلاً در 2020 چند ماه از حضورش در DeFi  مرخصی گرفته بود. براساس گزارش های متعدد، او گفت که از YFI و DeFi به طور کلی پس از ناامید شدن از جامعه دیفای کناره گیری کرده است.

آندره کرونژ به عنوان خالق  Yearn.Finance، یکی از پروتکل های اصلی DeFi در فضای ساخته شده بر روی اتریوم (ETH) شناخته شده می باشد و همچنین او در تعدادی از پروژه ‌های دیگر در بلاک چین فانتوم نیز مشارکت کرده است. آنتون نل شریک او و معمار ارشد راه حل در بنیاد فانتوم بوده است.
 

تگ ها