کاهش کارمزد تراکنش های اتریوم به پایین ترین حد شش ماهه اخیر

کاهش کارمزد تراکنش های اتریوم به پایین ترین حد شش ماهه اخیر
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

به نظر می رسد صفت های بالا و گران به نماد هزینه های تراکنش اتریوم تبدیل شده اند. طبق گزارش جدیدی از شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Arcane Research، نمودار نزولی ممکن است کلمه بهتری برای کاهش قیمت لحظه ای آن باشد.

Arcane ، در جدیدترین گزارش های خود داده ‌های کوین متریکس را جمع ‌آوری می ‌کند تا میانگین هفت روزه کارمزد تراکنش ‌های اتریوم در پایین ‌ترین نرخ از آگوست سال گذشته را بررسی کند. بررسی ها نشان می دهد هزینه کارمزد های این شبکه از هفته دوم ژانویه 2022 به شدت در حال سقوط بوده اند.

در حال حاضر، بر اساس گزارش های این شرکت هزینه انجام هر تراکنش در شبکه اتریوم حدود 15 دلار می‌ باشد. همچنین کاهش کارمزدهای این شبکه به ریزش های اخیر قیمت ارزهای دیجیتال هم ارتباط دارد.

بطور مثال حجم معاملات اتریوم در هفته گذشته نزدیک به 12 درصد و در ماه گذشته تقریباً 15 درصد کاهش یافته است و با کاهش ارزش اتریوم کارمزد تراکنش ها بر حسب دلار ارزان تر خواهد شد.

محبوبیت NFTها، دلیل افزایش هزینه تراکنش ها در 2021

اما نگاهی دقیق ‌تر به داده‌ های کوین متریکس نشان می‌ دهد که کارمزد تراکنش ‌ها بر حسب اتریوم نیز در پایین‌ ترین حد شش ماهه خود است و این به کاهش تقاضاها در شبکه از طریق ترکیبی از کاهش علاقه یا افزایش قابلیت اطمینان در راه حل های مقیاس پذیری مانند rollups و sidechain اشاره دارد.

مطمئناً، شبکه ‌های رقیب مانند سولانا و آوالانچ با ارائه خدمات مشابه مالی غیرمتمرکز، گیمینگ و NFT ها با کارمزد بسیار کمتر و سرعت ‌های بالاتر، سهم بازار اتریوم را از بین برده ‌اند.

بر اساس گزارش Decrypt در اواسط فوریه 2021 مقیاس ‌پذیری نسبتاً ثابت باقی مانده است، درعوض، ادامه روند نزولی کارمزد تراکنش ها ممکن است نشان از کاهش علاقه به NFT ها باشد یا قراردادهای مبتنی بر بلاک چین که با دارایی های دیجیتال یا دنیای واقعی گره خورده است.

این NFT ها، که اغلب به شکل هنر دیجیتال یا مجموعه ‌ای هستند، از شبکه اتریوم سرچشمه گرفته و محبوبیت آنها به افزایش ترافیک در شبکه افزایش یافته است، که عرضه و تقاضا را با محاسبه هزینه های محاسباتی برای هر تراکنش، مبادله توکن، پیشنهاد حراج و غیره مدیریت می کند و آن را به صورت کارمزد به کاربر منتقل می کند.
 

تگ ها