کلاهبرداری در NFT

کلاهبرداری در NFT
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بیش از 1000 نفر در ایالات متحده که به طور فعال در NFT سرمایه گذاری می کنند و مالک آن هستند، PrivacyHQ یک نظر سنجی انجام داد تا کشف کند چگونه آنها کلکسیون های دارایی های دیجیتال خود را ایمن نگه می دارند.

بر اساس یافته‌ های اخیر پایگاه دانش حریم خصوصی دیجیتال، از هر 10 سرمایه‌گذار، 9 نفر کلاهبرداری NFT را تجربه کرده‌اند.پاسخ دهندگان به کیف پول NFT مورد علاقه خود نیز اشاره و میزان سرمایه گذاری و امنیت آنها را نیز بررسی کردند.

شرکت کنندگان در نظرسنجی به طور متوسط 623 دلار در NFT سرمایه گذاری کرده بودند و MetaMask به عنوان اولین انتخاب برای سرمایه گذاران NFT و همچنین تنها کیف پول مورد استفاده بیش از نیمی از پاسخ دهندگان یعنی 52.8 درصد بوده است.

همچنین، کیف پول Math، کیف پول Truth، کیف پولAlpha و کیف پول Coinbase نیز جزء کیف پولهای بعدی بودند که هر کدام از 49.9 درصد تا 46.8 درصد تأییدیه دریافت کردند.

با این حالCoinbase Wallet از نظر کل سرمایه‌ گذاری با 675 دلار سرمایه ‌گذاری در این کیف پول، پیشتاز بوده است.اما با این حال، احساس امنیت در هیچ یک از کیف ‌پول‌ های مورد استفاده وجود نداشته است.

همچنین MetaMask باعث می ‌شود کاربران احساس امنیت بیشتری نسبت به کیف پول های دیگر داشته باشند و 63.8 درصد از مردم احساس می کردند سرمایه ‌گذاری‌ هایشان در امنیت خواهد بود.

وقتی از آنها پرسیده شد که کدام نوع کیف پول را برای مدیریت NFT های خود ترجیح می دهند، 75.5 درصد پاسخ دهندگان به سمت کیف پول های دسکتاپ گرایش پیدا کردند و 63.2 درصد گزارش دادند که گزینه استفاده از دستگاه تلفن همراه خود را نیز ترجیح می دهند.

علاوه بر این، بیش از نیمی (56.7درصد) ذخیره سازی ابری را مهم عنوان کردند، در حالی که تقریباً یک چهارم (26 درصد) از سازگاری زنجیره ای به عنوان یک ویژگی کلیدی نام بردند.

قرار گرفتن در معرض کلاهبرداری های NFT

کمتر از نیمی از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که در مورد ایمنی NFT های خود احساس امنیت می کنند و 15 درصد از سرمایه گذاران با بیان این واقعیت که در محافظت از دارایی های خود فعال هستند ولی همچنان هیچ احساس امنیتی ندارند.

بر اساس یافته‌ ها، اکثر دارندگان NFT(67.3درصد)، از رمزهای عبور پیچیده، 65.2درصد احراز هویت دو مرحله‌ای و 55.3 درصد از یک عبارت بازیابی در یک مکان امن استفاده می‌کنند. علاوه بر این، بیش از یک نفر از هر سه پاسخ دادند که روزانه از NFT خود بک آپ می گیرند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که چند درصد قبلاً کلاهبرداری را تجربه کرده‌ و چه نوع تهدید امنیتی در کار بوده است. شایع ‌ترین کلاهبرداری ‌ها (44.8درصد) یک ارائه ‌دهنده NFT بوده که به طور کلی تعطیل شد و پس از سرمایه‌گذاری در پروژه NFT کاملا ناپدید شد.

43.3 درصد دیگر قربانی یک کلاهبرداری در بازار جعلی شدند، در حالی که 41.8 درصد هدیه تقلبی NFT دریافت کردند. تنها یک نفر از هر 10 پاسخ دهنده هرگز کلاهبرداری را تجربه نکرده است.

با این حال، اکثریت قریب به اتفاق افرادی بودند که تجربه از دست دادن NFT را داشتند (بیش از 90٪) که تقریبا تمام سرمایه خود را از دست داده اند.
 

تگ ها