فرمان اجرایی جدید بایدن کمک به اقتصاد دیجیتال آمریکا

فرمان اجرایی جدید بایدن کمک به اقتصاد دیجیتال آمریکا
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

چهارشنبه گذشته، پرزیدنت بایدن یک فرمان اجرایی برای اطمینان از توسعه مسئولانه ی دارایی های دیجیتال در ایالات متحده صادر کرد. این دستور، پایه و اساس مطالعات متعددی برای کمک و راهنمایی و درک فن آوری که هنوز جدید است اما به سرعت در حال رشد است، را فراهم می کند.

صنعت دارایی های دیجیتال از نوامبر 2016 از زمانی که ارزش بازار آن 14 میلیارد دلار بود تا نوامبر 2021 به 3 تریلیون دلار ارزش بازار رسیده و رشد بسیاری داشته است. صنعت ارزهای دیجیتال پذیرای رویکرد بسیار تحلیلی ست که خواستار مطالعات آژانس های مختلف ایالات متحده است.

برت هریسون، رئیس FTX.US در مصاحبه ای در فاکس گفت: مقررات تنظیمی به موسسات اجازه سرمایه گذاری همراه با اعتماد خواهد داد تا در فضای نوظهور ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند. با توجه به این دستور، هریسون آن را به عنوان فراخوانی از مردم برای سرمایه گذاری ‌دانست.

پیش ‌بینی آینده ارزهای دیجیتال در جریان اجرای مقررات تنظیم کننده

جی پی مورگان در مورد خروج ناگهانی سرمایه گذاران بزرگ بیت کوین را برای کاهش اتریوم در میان سقوط 150 میلیارد دلاری ارز های دیجیتال هشدار داد. وی افزود: ممنوعیت بیت کوین از طرف چین نتوانست بازار را از بین ببرد زیرا توییتر پرداخت‌ های دیجیتال خود را از ابتدا اضافه کرد.

 مدیر ارشد سیاست در اتاق بازرگانی دیجیتال آمریکا این دستور را تقویت کننده اقتصاد دیجیتال دانست که در حال حاضر به سرعت در حال توسعه است. او همچنین بر مزایای تمرکز برروی یک سیستم نظارتی برای ارزهای دیجیتال تاکیدکرد و افزود: اجرای این قوانین برای توسعه اقتصاد ارزهای دیجیتال در جهت حمایت از رشد صنعت پایدار و در عین حال تضمین حمایت از مصرف کننده و حفظ رقابت پذیری ایالات متحده ضروری خواهد بود.
نکته مهم در دستور اجرایی، رویکرد کل دولت است. این دستور به جنبه‌ های متعددی از جمله تأثیرات بالقوه ارز دیجیتال تا اطمینان از آمادگی برای ارز دیجیتال بانک مرکزی CBDC می باشد. رویکرد کل دولت این پتانسیل را دارد که بر روی وضوح نظارتی تمرکز و پذیرش را تشویق کند.

به طور کلی، توسعه این دستور برای صنعت سودمند است و حداقل نشان دهنده تلاش دولت ایالات متحده برای اتخاذ رویکردی سازمان یافته و منصفانه برای ارزهای دیجیتال در سراسر دولت است. تیلور، مدیر ارشد سیاست در اتاق بازرگانی دیجیتال در مورد اینکه چگونه اتاق دیجیتال از این نوع رویکرد توسط دولت ایالات متحده در بالاترین سطوح دولت دفاع کرده است، توضیح داد.

تگ ها