کمک های ارزهای دیجیتال در مقابل کمک های سازمان ملل

کمک های ارزهای دیجیتال در مقابل کمک های سازمان ملل
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

کمک های مالی ارز دیجیتال به اوکراین سرازیر شده و تقریباً به 70 میلیون دلار رسیده است. در همین حال، سازمان ملل تنها با 20 میلیون دلار کمک مالی عقب مانده که به اندازه ارزهای دیجیتال هم شفاف نیست.

واشنگتن پست گزارش داد، در 24 فوریه 2022 صندوق مرکزی واکنش اضطراری سازمان ملل متحد (CERF) اعلام کرد که 20 میلیون دلار برای افزایش عملیات بشردوستانه سازمان ملل در اوکراین پس از تهاجم روسیه اختصاص می دهد.

مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، گفت: 20 میلیون دلار از عملیات اضطراری در امتداد خط تماس در شرق دونتسک و لوهانسک و سایر مناطق کشور را پشتیبانی خواهد کرد.

براساس توضیح دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یک سال به طور متوسط تقریباً 400 میلیون دلار به 50 تیم مختلف کشور اختصاص داده شده که سقف کمکها برای هر وضعیت اضطراری به سختی به 30 میلیون دلار می رسد.

در همین حال، دولت اوکراین و چندین سازمان غیردولتی (NGO) به ارزهای دیجیتال روی آورده اند و تقریبا تمام کمک‌ های مالی از طریق بیت‌ کوین و اتر بوده و به 70 میلیون دلار رسیده و دولت اوکراین انتظار دارد این مقدار در روزهای آینده به 100 میلیون دلار برسد.

تفاوت کمک های ارز دیجیتال با فیات

پیگیری کمک‌ های مالی انجام ‌شده توسط سازمان ملل متحد یا هر سازمانی که به پول فیات متکی است، کار ساده‌ای نیست و این در تضاد با شفافیت تمام تراکنش های ارزهای دیجیتال است.

منبع باز بودن ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم به این معنی ست که تراکنش کوین ها عمومی، برگشت ‌ناپذیر و قابل ردیابی هستند زیرا روی یک بلاک چین ثبت می‌ شوند و این بدان معنی است که کل تاریخچه تراکنش ها برای هر کسی قابل مشاهده خواهد بود.

در عوض بانک ‌ها به مردم اجازه انجام این کار را نمی ‌دهند و کمک ‌های مالی که با پول فیات انجام می‌شود را نمی‌توان به روش شفاف و عمومی مانند رمزارز ثبت و بررسی کرد.

علاوه بر این، توجه به این نکته که سازمان ملل و آژانس ‌های مرتبط با آنها احتمالا در آینده بودجه بیشتری را برای اینکار اختصاص دهند. آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان و شرکای آن یک درخواست اضطراری هماهنگ برای مجموع 1.7 میلیارد دلار برای ارائه کمک های بشردوستانه آغاز کرده اند.

استفاده از کمک های مالی رمزارز

ارز های دیجیتال به تمام افراد کره زمین امکان کمک دیجیتال به جنگ زده ها را فراهم میکند در حالی که سازمان ملل و چندین مؤسسه خیریه وظیفه مرتبط غیرقابل انکاری را برای مراقبت از غیرنظامیان آسیب دیده از یک بحران بر عهده دارند، جنگ روسیه و اوکراین تنش جهانی را در مورد خطرات کلان برای دموکراسی، صلح جهانی، حقوق بشر، و غیره برانگیخته است.

با پیوستن کهنه سربازان آمریکایی به نبرد در اوکراین، بسیاری از غیرنظامیان دیگر می خواهند به هر طریقی که می توانند از آنها حمایت کنند. برای این منظور، کمک های مالی ارزهای دیجیتال حیاتی بوده است.

TIME هفته گذشته گزارش داد که 15 میلیون دلار از کل کمک های ارز دیجیتال به دولت اوکراین برای خرید تجهیزات نظامی که جمعه گذشته تحویل داده شده، استفاده کرده ست.

معاون وزیر تحول دیجیتال اوکراین اعلام کرد که حدود 40 درصد از ارزهای دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت می پذیرند و برای بقیه ارزهای دیجیتال پرداخت ها با تبدیل دارایی های دیجیتال به یورو و دلار انجام خواهد شد. همچنین این وزارتخانه در حال حاضر روی طراحی یک مجموعه NFT برای جمع آوری رمزارز بیشتر کار می کنند.
 

تگ ها