کمک های ارزی 20 میلیون دلاری به اوکراین

کمک های ارزی 20 میلیون دلاری به اوکراین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

داده ‌های جمع ‌آوری ‌شده توسط شرکت تحقیقاتی Elliptic از 27 فوریه، ساعت 23:50 UTC، نشان می‌دهد که اکثر کمک‌ ها یعنی 56.4 درصد آن در بیت کوین (BTC) بوده و اتریوم (ETH) 31.8 درصد دیگر را تشکیل می‌دهد.

حداقل 18.9 میلیون دلار از دارایی‌ های دیجیتال تاکنون به دولت اوکراین و سازمان‌ های غیردولتی یا NGOها اهدا شده است که پس از حمله روسیه به این کشور در 24 فوریه، از ارتش اوکراین حمایت می‌ کنند.


استیبل کوین ‌هایی که به ارزهای فیات متصل هستند، 10.9 درصد از کمک ‌ها را تشکیل می‌ دهند و کمتر از 1 درصد از دارایی‌ های دیجیتال دیگر می باشند. دارایی ‌های ارز دیجیتال روشی مفید برای جمع ‌آوری پول برای سازمان ‌ها در اوکراین در بحبوحه جنگ بوده است، به ‌ویژه پس از اینکه بانک ‌ها و پلتفرم ‌های جمع ‌آوری سرمایه مبتنی بر فیات شروع به اجرای اقدامات محدودکننده و تحریم کردند.

اقدامات موسسات غیر دولتی در خصوص تامین مالی ادوات جنگی

در 25 فوریه، پلتفرم عضویت آمریکایی Patreon، یک سازمان غیرانتفاعی برای جمع آوری پول برای حمایت از ارتش اوکراین، بنام Come Back Alive را ممنوع کرد.

این پلتفرم در یک پست وبلاگی گفت: ما اجازه نمی‌دهیم کهPatreon برای تأمین مالی سلاح یا فعالیت‌های نظامی استفاده شود.

با این حال، با استفاده از رمزارز، سازمان غیردولتی Come Back Alive موفق شد عملیات مالی خود را از سر بگیرد. این موسسه غیر دولتی که در سال 2014 تأسیس شد، طیف وسیعی از تجهیزات نظامی، خدمات آموزشی و تجهیزات پزشکی را برای ارتش اوکراین فراهم کرده است.

حتی بودجه توسعه یک سیستم شناسایی و هدف گیری مبتنی بر پهپاد برای واحدهای توپخانه اوکراینی را تامین کرده است.

در اقدامی دیگر، اعضای گروه سرمایه ‌گذاری PleasrDAO، با همکاری استودیو Trippy Labs توکن غیرقابل تعویض یا NFT را برای کمک به ارتش اکراین طراحی کردند. همچنین یکی از اعضای گروه هنری روسی PussyRiot، یک سازمان غیرمتمرکز خودمختار DAO به نام UkraineDAO تشکیل دادند که قیمت آن تاکنون تا حدود 3.5 دلار افزایش یافته است.

علاوه بر این، روز شنبه برابر با 26 فوریه 2022، حساب رسمی توییتر اوکراین چندین درخواست برای کمک ‌های ارز دیجیتال و همچنین پیامی را که شامل آدرس‌های بیت کوین، اتریوم و تتر (USDT) ، میباشد را منتشر کرده است. براساس Elliptic، آدرس‌ های فهرست‌ شده تا یکشنبه شب 12.1 میلیون دلار کمک‌ های ارز دیجیتال در 15947 تراکنش دریافت کرده‌اند.

تگ ها