کمک ‌های ارز دیجیتال در عید پاک در اوکراین

کمک ‌های ارز دیجیتال در عید پاک در اوکراین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

میخایلو فدوروف، معاون نخست‌ وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین، امروز در توییتی از کسانی که به خیریه ارزهای دیجیتال اوکراینی Aid for Ukraine کمک کرده اند، تشکر کرد و گفت: شرکت مردمی کریپتو برای همیشه، کمک های دیجیتال خود را تا پایان جنگ اوکراین ادامه خواهد داد.

تنها چند روز پس از آغاز تهاجم روسیه، دولت اوکراین به Aid for Ukraine، یک سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) با همکاری سرویس بلاکچین Everstake و صرافی ارزهای دیجیتال  FTX اجازه داده تا ارزهای دیجیتال را برای تلاش های دفاعی جمع آوری کند.

براساس گزارش فایننشال تایمز، معاون نخست‌ وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین، میخایلو فدوروف به معاون خود اعلام کرده تا کیف پول های دولتی را راه اندازی کند که این کیف پولها می توانند پرداخت ها را با ارزهای دیجیتال بپذیرند، طرحی که به سرعت به وب سایت "Aid for Ukraine" تبدیل شد که در9 مورد ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتر، تتر، سولانا و دوج کوین را بعنوان کمک های مالی می پذیرد.

دولت اوکراین تا 19 مارس، بیش از 100 میلیون دلار را برای جمع آوری کمک های مالی برای ارزهای دیجیتال، برای هزاران جلیقه ضد گلوله، جیره غذایی، کلاه ایمنی و تجهیزات پزشکی جمع آوری کرده است و از آنزمان به طور عمدی تصمیم گرفته بود تا این بودجه را صرف تجهیزات غیرکشنده کند.

مقررات ارزهای دیجیتال در حاشیه جنگ

اوکراین پس از سرازیر شدن کمک های دیجیتال مردمی به کشور تصمیم گرفت روند تنظیم قوانین دیجیتال را تسهیل بخشد. بر همین اساس اوکراین قانونی را تصویب کرده است که یک چارچوب قانونی برای صنعت ارزهای دیجیتال در این کشور ایجاد می کند. به گفته وزارت تحول دیجیتال این کشور، این قانون به صرافی ‌های ارزهای دیجیتال خارجی و اوکراینی اجازه می‌ دهد تا به صورت قانونی فعالیت کنند.

رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، این قانون را در حالی امضا کرد که جنگ روسیه علیه اوکراین همچنان بر نقش مهمی که ارزهای دیجیتال در طول درگیری ها ایفا کرده اند، تاکید کرده است. با ادامه تهاجم روسیه، اوکراین شروع به پذیرش دوج کوین و تعدادی دیگر از ارزهای دیجیتال به عنوان کمک مالی نمود.

به گفته وزارت تحول دیجیتال این کشور، این لایحه که ماه فوریه قبل از آغاز جنگ توسط پارلمان اوکراین به تصویب رسیده بود، روند تنظیم قوانین آن در مارس 2022 انجام شده است که براساس آن صرافی‌ های ارزهای دیجیتال خارجی و اوکراینی اجازه دارند تا به صورت قانونی فعالیت نمایند.

همچنین براساس این قوانین بانک ها مجاز خواهند بود برای شرکت های دیجیتال حساب باز کنند. کمیسیون ملی اوراق بهادار و بازار سهام اوکراین بازار را تنظیم خواهند کرد. همچنین این نهاد مسئول حوزه هایی از جمله صدور مجوز برای کسب و کارهای ارزهای دیجیتال و اجرای سیاست های دولتی در صنعت خواهند بود.

تگ ها