کنارگذاری پروژه شبکه پرداخت بلاک چین توسط میتسوبیشی

کنارگذاری پروژه شبکه پرداخت بلاک چین توسط میتسوبیشی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

گروه مالی میتسوبیشی UFJ (MUFG) پروژه شبکه پرداخت بلاک چین خود را به دلیل رشد کند کسب و کار تعطیل می کند. بر اساس اعلامیه روز سه‌شنبه، 22م فوریه 2022 بزرگترین بانک ژاپنی MUFG اعلام کرد که از قبل روش های تعلیق شبکه پرداخت بلاک چین شبکه جهانی باز ژاپن (GO-NET Japan) را آغاز کرده است. MUFG ،میتسو بیشی و شرکت خدمات ابری Akamai Technologies مستقر در ایالات متحده، GO-NET ژاپن را به عنوان یکی از شرکت های تابعه GO-NET در سال 2019 تأسیس کردند. در آن زمان، ریل پرداخت بلاک چین برای ارائه یک میلیون تراکنش در ثانیه برنامه ریزی شده با اینترنت اشیا (IoT) پس از سه سال ادغام شد. MUFG می‌گوید گام بعدی هماهنگی با همه سهامداران قبل از انحلال GO-NET و شبکه زیرمجموعه آن خواهد بود.
در بیانیه MUFG با ذکر جزئیات دلیل کنار گذاشتن برنامه‌های پرداخت بلاک چین، به رشد آهسته تعداد تراکنش‌های پرداخت به دلیل عوامل متعددی از جمله همه‌گیری COVID-19 اشاره شد. MUFG، میتسوبیشی افزود: GO-NET ژاپن قادر به دستیابی به اثر شبکه لازم برای گسترش تجارت نیست. به این ترتیب، غول بانکی ژاپن، میتسوبیشی به این نتیجه رسید که این پروژه نمی تواند در یک بازه زمانی معقول به موفقیت تجاری ملموس دست یابد. علیرغم انحلال برنامه ریزی شده GO-NET، میتسوبیشی اعلام کرد که به سرمایه گذاری های دیگر در چشم انداز مالی در حال ظهور ادامه خواهد داد. این بانک سال گذشته با همکاری Coinbase یک صرافی ارز دیجیتال را در ژاپن راه اندازی کرد.

بکگراند میتسوبیشی

میتسوبیشی علاوه بر برنامه‌های استیبل‌کوین مبتنی بر ین، یکی از بانک‌های شریکی خواهد بود که به انجام آزمایش‌های ارز دیجیتال بانک مرکزی ژاپن کمک خواهد کرد. در ژانویه 2021 یک تیم تحقیقاتی فناوری توکیو به رهبری پروفسور تاکویا اودا از مؤسسه تحقیقات نوآورانه و پروفسور کیسوکه تاناکا از دانشکده محاسبات، با همکاری شرکت میتسوبیشی ،یک فناوری بلاک چین اصلی را توسعه داده و انتظار داشتند بتوانند آنرا توسعه و بهینه سازی کنند. همچنین با تجارت انرژی همتا به همتا(P2P) انتظار می‌رفت این فن آوری با ایجاد محیط های تجاری که به طور انعطاف پذیری به نیازهای تجاری مشترک پاسخ می دهند، به استفاده مؤثرتر از برق مازاد از انرژی‌های تجدیدپذیر کمک کند. از ماه آوریل2021 عملکرد سیستم تجارت انرژی P2P برای بهینه سازی بیشتر الگوریتم با هدف تجاری سازی زودهنگام ارزیابی شد.
میتسوبیشی UFJ Trust امیدوار بوده با استفاده از بلاک چین برای تجارت و ارز دیجیتال برای پرداخت، تسویه فوری معاملات اوراق بهادار را انجام دهد. ارز دیجیتال جدید در حال توسعه توسط بانک ژاپنی نوعی استیبل کوین است که به ارزش ین ژاپن گره خورده است. این ارز دیجیتال به بانک اجازه می دهد تا روند تسویه حساب خود را ساده و تسریع کند. انتظار می‌رفت که این پروژه طبق قانون بازنگری شده‌ در بهار سال 2022 اجرایی شود. تسویه معاملات اوراق بهادار با ارز معمولی در حال حاضر چند روز طول می کشد و ده ها میلیون دلار در سال در ژاپن هزینه دارد. هم اکنون انتظار می رود استفاده از استیبل کوین چنین هزینه هایی را حذف کند. همچنین این ابتکار به استفاده از فناوری بلاک چین در معاملات اوراق بهادار کمک خواهد کرد. بانک اعتماد ژاپن که استفاده از اوراق بهادار مبتنی بر بلاک چین را با مشارکت SBI و Daiwa Securities ترویج کرده بود هم اکنون پلتفرم پرداخت بلاک چین خود را به دلیل رشد کند کسب و کار تعطیل میکند.
 

تگ ها