یک ترکیب صعودی برای بیت کوین شکل گرفته است

یک ترکیب صعودی برای بیت کوین شکل گرفته است
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که ترکیبی صعودی به تازگی برای بیت‌کوین شکل گرفته است، که ممکن است نشان‌دهنده افزایش قیمت برای دارایی باشد.

کوسه ها و نهنگ ها در حال انباشته کردن بیت کوین و تتر هستند:

بر اساس داده‌های شرکت تحلیل زنجیره‌ای Santiment، هم کوسه‌ها و هم نهنگ‌های BTC و USDT اخیراً در حال تجمع بوده‌اند. معیار مورد علاقه در اینجا «توزیع عرضه» است که مقدار کل دارایی معینی را که گروه‌های دارندگان مختلف حمل می‌کنند، پیگیری می‌کند. در موضوع فعلی، کوسه ها و نهنگ ها موجودات مورد علاقه هستند. برای بیت کوین، عرضه ترکیبی این دارایی ها ممکن است به عنوان محدوده 10 تا 10،000 BTC تعریف شود، در حالی که برای Tether، به طور کلی 100،000 تا 10 میلیون USDT است. کوسه‌ها و نهنگ‌ها به دلیل دارایی‌هایشان، نهادهای با نفوذی در این بخش هستند، اما نقش آن‌ها بین نگه‌داری بیت‌کوین ناپایدار یا استیبل کوین USDT متفاوت است. این نمودار نشان می‌دهد که کوسه‌ها و نهنگ‌های بیت‌کوین اخیراً در مقداری انباشت شرکت کرده‌اند که عرضه آن‌ها را به 13.03 میلیون بیت‌کوین رسانده است که بالاترین میزان در سال است. جالب اینجاست که در حالی که این تجمع رخ داده است، کوسه ها و نهنگ های تتر نیز دارایی های خود را گسترش داده اند. ارزش متریک، در این مورد، به بالاترین سطح شش هفته ای 15.03 میلیارد USDT رسیده است. اهمیت روند عرضه کوسه‌ها و نهنگ‌های BTC ممکن است ساده به نظر برسد: این نهادهای بزرگ در حال خرید هستند، بنابراین نسبت قیمت باید صعودی باشد. اما در مورد الگوی نشان داده شده توسط گروه USDT چطور؟

به طور کلی، یک سرمایه گذار ممکن است برای جلوگیری از نوسانات دارایی هایی مانند بیت کوین، یک استیبل کوین مانند USDT خریداری کند. هنگامی که این دارندگان احساس کنند که قیمت‌ها برای بازگشت به سمت نوسان بخش مناسب است، توکن‌های فیات خود را با ارز مورد نظر خود مبادله می‌کنند. این تغییر به طور طبیعی می تواند فشار خرید را بر روی هر ارز دیجیتالی که با آن مبادله می کنند ایجاد کند. به همین دلیل، یکی از راه‌های نگاه کردن به عرضه یک استیبل کوین، معیاری برای سنجش قدرت خرید بالقوه موجود برای بیت‌کوین و سایر دارایی‌ها در بازار است. بنابراین، آخرین تجمع Tether نشان می دهد که کوسه ها و نهنگ ها ظرفیت خرید خود را افزایش داده اند. گاهی اوقات، افزایش در این اندیکاتور به قیمت متریک BTC مربوطه تمام می شود، زیرا این دارندگان ذخایر خود را تبدیل می کنند. در حالی که در چنین سناریویی قدرت خرید برای آینده افزایش می‌یابد، اما تنها به قیمت فروش BTC تمام می‌شود. اگرچه در مورد فعلی، هر دوی این شاخص‌ها به طور همزمان روند صعودی داشته‌اند، به این معنی که نه تنها کوسه‌ها و نهنگ‌ها در برخی خریدهای بیت‌کوین شرکت کرده‌اند، بلکه ذخایر سرمایه‌ای که این دارندگان بزرگ ممکن است در دارایی‌های موجود در بازار بیت کوین مستقر کنند. شکل Tether نیز بالا رفته است. Santiment توضیح می دهد: "این معمولاً یک ترکیب صعودی است."