یک هک دیگر در سرور اصلی Axie Infinity

یک هک دیگر در سرور اصلی Axie Infinity
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

Axie Infinity روز چهارشنبه؛ 18 می اظهار داشت که ربات MEE6 در سرور اصلی آن هک شده است. MEE6 ربات Discord ست که با کنترل کامل امکان انجام وظایف خودکار ادمین ها را فراهم می کند. طبق گفته تیم اکسی اینفینیتی، هکرها از طریق ربات MEE6 مجوزهایی به حساب جعلی جیهو ارسال کرده و بیانیه های جعلی درباره ماین را اعلام کردند.

بسیاری از پروژه هایی که ربات MEE6 را روی سرورهای خود نصب کرده بودند، با مشکلات مشابهی روبرو شده اند. از این میان برند پوشاک RTFKT،  کالکشن PROOF/Moonbirds، پروتکل PXN، پروتکل Memeland و کالکشنCool Cats گزارش کردند که حساب‌ های مدیریت آنها به خطر افتاده است.

طبق اعلامیه تیم اکسی اینفینیتی، اطلاعیه هایی که دارای لیبل ماین ویژه بوده اند، حذف شده اند. با این حال، برخی از کاربران احتمال همچنان پیام را می ببینند که با راه اندازی مجدد دیسکورد  این مشکل برای آنها رفع خواهد شد.  تیم اکسی اینفینیتی همچنین بیان کرد که ربات Mee6 را از سرور حذف کرده است و به ارائه به ‌روزرسانی ‌های این حادثه به کاربران خود در توییتر، دیسکورد، ساب استک و فیس ‌بوک به طور همزمان ادامه خواهد داد.

طبق وب سایت رسمی پشتیبانیMEE6، رباتMEE6 هک نشده است، اما مدیران سرورها در معرض خطر قرار گرفته اند و هکرها تنها با استفاده از ویژگی MEE6 برای ارسال پیام استفاده می کنند.

هک اخیر اکسی اینفینیتی از طریق پل رونین

تیم و جامعه اکسی اینفینیتی پس از هک اخیر پل رونین که در آن 625 میلیون دلار به سرقت رفت، روزهای سختی را سپری می کنند. محبوبیت بازی کسب درآمد،P2E  به شدت کاهش یافته و بسیاری از گیمرهای برتر اکسی اینفینیتی را ترک کرده اند.

به گفته کارشناسان امنیتی دیسکورد، هکرها احتمالاً ابتدا به حساب ‌های مدیریت حمله کرده ‌اند تا  MEE6 جدیدی را ایجاد و ادمین دیگر را جایگزین نمایند. با استفاده از این روش، هکرها می توانند پیام ‌های وب را ارسال و در عین حال پیام "ادمین در خطر هک" را پنهان می ‌کنند.

به نظر می رسد که پروژه اکسی اینفینیتی در حال شکست است زیرا تاخیرها و هک ها توسعه دهندگان آنرا را درگیر این مسائل کرده است. جامعه بازی اکسی اینفینیتیبه خاطر تاخیر در عرضه Land و جوایز بازی ناامید شده و گیمر های آن تا حد زیادی کاهش یافته است. قیمت توکن های AXS نیز از 6 ماه  گذشته تا کنون از 160 دلار به 20 دلار کاهش یافته است.
 

تگ ها