Base با افزایش نرخ بهره از کاردانو پیشی گرفت

 Base با افزایش نرخ بهره از کاردانو پیشی گرفت
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

شبکه لایه 2 اتریوم «Base» تنها دو هفته پس از راه‌اندازی رسمی، از Cardano از نظر مجموع ارزش قفل شده (TVL) پیشی گرفت، علی‌رغم اینکه کاردانو یک شروع چند ساله در رشد و توسعه را تجربه کرده بود.

Base TVL و حجم معاملات از کاردانو بالاتر می رود:

در حال حاضر، Cardano به دلیل پایین آمدن TVL آن کمتر از پروژه تازه راه اندازی شده "Base" ساخته شده توسط Coinbase، با انتقاد کاربران روبرو شده است. یکی از افرادی که علناً از این پروژه انتقاد کرده است، ایوان ون نس، عضو Consensys و مدافع اتریوم است. ون نس در حساب کاربری X (توئیتر سابق) خود که دارای بیش از 103000 دنبال کننده است، کاردانو را "زنجیره زامبی" خطاب کرد.Base  در 9 آگوست راه اندازی شد و از زمان معرفی به عموم، رشد و شتاب چشمگیری را تجربه کرد. طبق داده‌های DeFillama، شبکه لایه 2 Base در کمتر از 24 ساعت پس از راه‌اندازی رسمی، حجم معاملات بیشتری (26.23 میلیون دلار) نسبت به شبکه لایه 1 Cardano (20 میلیون دلار) ثبت کرد. از نظر TVL، در زمانی که نمودار ون نس در X به اشتراک گذاشته شد، Base از زمان معرفی توانسته بود 188 میلیون دلار در TVL کسب کند و از Cardano که با 160 میلیون دلار در جایگاه چهاردهم TVL قرار داشت، پیشی گرفت. با این حال، این ارقام از آن زمان به ویژه از زمانی که ADA شاهد یک روز سبز در روز شنبه است، تغییر کرده است.  با این حال، داده های L2beat نشان می دهد که Base در TVL در هفته گذشته افزایش یافته است. با این حال، Base TVL تنها چیز قابل توجه در مورد L2 نیست، زیرا این شبکه با انجام تراکنش های بیشتری در هفته اول خود نسبت به تراکنش های Cardano در یک ماه، عملکرد بهتری نسبت به Cardano داشته است. اگرچه TPS Base ممکن است کمتر از سایر شبکه های لایه 2 مانند Optimism (OP) باشد، سرمایه گذاران و ناظران بازار معتقدند که شبکه با رشد اکوسیستم خود پذیرش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

افزایش میانگین تراکنش در هر ثانیه:

Base بیش از 11 میلیون تراکنش را در کمتر از یک ماه از زمان راه اندازی رسمی خود ثبت کرده است. میانگین تراکنش های Base در هر ثانیه در چند روز گذشته 15.88 گزارش شده است که از سایر لایه های بلاک چین Abritrum (AB) و Optimism (OP) پیشی گرفته است. 15.88 شبکه همچنین افزایش تقریباً 160 درصدی تراکنش های روزانه در هر ثانیه (TPS) را نشان می دهد. افزایش TPS Base تصادفی نبود زیرا سرمایه‌گذاران بیشتری در Friend.tech شرکت می‌کنند. Friend.tech یک بازار اجتماعی است که به کاربران امکان خرید و فروش سهام شخصیت های عمومی را می دهد. طبق گزارشات، از زمان انتشار بیش از 100000 کاربر جذب کرده است. پروتکل‌های دیگری مانند Synthenix نیز به شبکه Base علاقه نشان داده‌اند، زیرا این پروتکل اخیراً رای حاکمیتی را برای استقرار در Base به پایان رسانده است. توسعه دیگر این است که شرکت تحلیلی روی زنجیره Arkham Intelligence در اوایل هفته در X اعلام کرد که پشتیبانی از Base را اضافه خواهد کرد.