CFTC قانون محافظت از پول مشتریان را اعمال می کند!

CFTC قانون محافظت از پول مشتریان را اعمال می کند!
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

بر اساس گزارش های منتشر شده، CFTC قانون الهام گرفته از صرافی ارز دیجیتال FTX را برای محافظت از پول و دارایی های مشتریان اعمال می کند. کمیسیونرها قدمی در جهت الزام سازمان های تسویه کننده اوراق مشتقه که نوع کلیدی واسطه در صنعت است، برداشتند تا پول مشتریان خود را از وجوه خود جدا نگه دارند.
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، قطعا می دانید که تصمیمات موسسه های معتبر مالی می توانند بازار کریپتو را تحت تاثیر قرار دهند. این اقدام CFTC حداقل تا حدی از سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX در سال گذشته الهام گرفته شده است که برای جلوگیری از دخالت شرکت های مشتقه در پول متعلق به مشتریان خود طراحی شده است. درباره صرافی FTX، میلیاردها دلار از پول مشتری به سرقت رفت.
در رای گیری در روز چهارشنبه، کمیسیونرهای CFTC با انتشار پیشنهاد برای بازخورد عمومی رای دادند، قدم مهمی در روند تصویب قانونی که برای هر شرکتی که تحت چتر تنظیم کننده کالا است اعمال شود. اگر یک DCO با بحران نقدینگی روبرو شود، مانند یک صرافی ارز دیجیتال که با تعداد زیادی درخواست برداشت روبرو می شود، طبق اهداف قانون پیشنهادی، وجوه مشتری محافظت می شود.
توجه داشته باشید، با مطالعه قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال این خبر را به طور کامل درک می کنید. روستین بهنام، رئیس هیئت مدیره که به این پیشنهاد رای داد گفت:
این یک پیشنهاد مهم است، چون فکر می کنم سوالات باقی مانده زیادی درباره ریسک سیاست و قانون وجود دارد. همچنین در دو یا سه سال گذشته، ما شاهد ظهور شرکت کنندگان جدید بازار با ایده های جدید درباره نحوه عملکرد بازارها بوده ایم و از نظر آنها کارآمدترین مدل های اجرایی برای کسب و کارشان چه در امور مالی سنتی و چه واضح است.
 

تگ ها