دیدگاه سرمایه گذار برجسته و میلیاردر آمریکایی در مورد ارزهای دیجیتال

دیدگاه سرمایه گذار برجسته و میلیاردر آمریکایی در مورد ارزهای دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

ری دالیو کارشناس مالی و سرمایه گذار میلیاردر آمریکایی معتقد است که بازار ارزهای دیجیتال  بیش از حد مورد توجه قرارگرفته و مقدار قابل توجهی پول وارد بازار ارزهای دیجتال شده است که این میتواند تهدیدی برای ایجاد یک تورم در این بازار باشد.
دالیو ادعا می کند که ارزهای دیجیتال تنها بخش کوچکی از سبد سهام او را تشکیل می دهند. همچنین این شخص از  بزرگ‌ترین منتقدان ارزهای دیجیتال بود که این بازار را به دلیل نوسانات شدید آن مورد انتقاد قرار می‌داد و حتی بیت‌کوین را یک حباب بزرگ می‌نامید. با این حال، اخیراً موضع خود را در مورد ارزهای دیجیتال تغییر داده و در ماه می سال گذشته اعلام کرد که مقداری بیت کوین خریداری کرده است. با وجود این که این شخص مقداری بیت کوین در سبد سرمایه گذاری خود دارد معتقد است اگر ارز دیجیتال بیت کوین بخواهد به سرعت جایگزین سیستم های مالی سنتی شود، دولت ها جلوی آن را خواهند گرفت. به اعتقاد او دولت ها راه هایی برای از بین بردن آن دارند. 

توجه ویژه موسسات و نهادهای سرمایه گذاری به بازار ارزهای دیجیتال.

با توجه به علاقه همه جانبه عموم مردم و موسسات مالی به ارزهای دیجیتال، چندین مقام مالی و مدیران ارشد دولتی به لزوم تنظیم مقررات در زمینه ارزهای دیجیتال اشاره کرده اند. حتی صندوق بین‌المللی پول هشدار داده است  که رمزارزها می‌توانند کل سیستم مالی دنیا را تحت تأثیر قرار دهند.
این هشدار به دلیل ارتباط بین عملکرد قیمت ارزهای دیجیتال و سهام ایالات متحده بوده است. از زمانی که شایعاتی مبنی بر اتخاذ سیاست های سخت گیرانه فدرال رزرو در خصوص بازار های مالی خصوصا ارزهای دیجیتال عنوان شد، ارزهای دیجیتال و شاخص نزدک نوسانات مشابهی داشتند.

نظر ری دالیو در باره بیت کوین

ری دالیو

 از نظر دالیو بیت کوین بعید است به یک میلیون دلار برسد. برخلاف بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال که آن را جایگزینی بالقوه به جای طلا به عنوان حفظ ارزش دارایی های می دانند، ری دالیو معتقد است که طلا با  با قدمت چندین هزار ساله، خود را به عنوان یک دارایی ارزش مند ثابت کرده است. بنابراین احتمال اینکه بیت کوین بتواند جای طلا را بگیرد خیلی سخت خواهد بود.
 

منبع: U.Today
تگ ها