SEC از کراکن به دلیل مبادلا ثبت نشده شکایت کرد!

SEC از کراکن به دلیل مبادلا ثبت نشده شکایت کرد!
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

طبق خبری که اخیرا به دستمان رسیده است، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) به دلیل عملیات مبادله ای ثبت نشده و ادغام وجوه شکایت می کند. به عبارت دیگر، صرافی ارز دیجیتال کراکن مورد انتقاد قرار می گیرد، چون سازمان SEC به دنبال جریمه و اعمال محدویت برای نقض مقررات است.
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، احتمالا با صرافی کراکن(Kraken) آشنا هستید. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) در 20 نوامبر اعلام کرد که اتهاماتی را علیه صرافی کراکن مطرح کرده است. صرافی ارز دیجیتال کراکن متهم شد که یک بورس اوراق بهادار ثبت نشده را مدیریت می کند. همچنین سازمان SEC ادعا می کند که صرافی کراکن از سال 2018 با تسهیل غیرقانونی خرید و فروش اوراق بهادار بدون ثبت در SEC، طبق قانون صدها میلیون دلار کسب درآمد کرده است.
توجه داشته باشید که کمیسیون SEC گفت که عدم ثبت نام شرکت باعث شده است تا مشتریان از حمایت هایی مانند بازرسی های نظارتی، حفاظت در برابر تضاد منافع و رعایت الزامات ثبت سوابق جلوگیری کنند. همچنین SEC گفت که کراکن وجوه مشتری و شرکت را با یکدیگر ترکیب می کند. از جمله با پرداخت هزینه های عملیاتی از حساب هایی که وجوه کاربران را در اختیار دارند. طبق گزارشات، حسابرس خود کراکن، رویه های شرکت را به عنوان خطر قابل توجه ضرر برای کاربران شناسایی کرده است.
به نظر می رسد که این شکایت مشابه با اتهاماتی است که SEC در ماه ژوئن علیه صرافی کوین بیس و صرافی بایننس مطرح کرده بود. شکایت فعلی 90 صفحه است و بیشتر عملیات مبادله و معاملات صرافی ارز دیجیتال کراکن را پوشش می دهد. SEC از طریق شکایت خود به دنبال دریافت جریمه و دستورات یا محدودیت در فعالیت ها است. کراکن و یکی از بنیانگذاران آن جسی پاول تاکنون در مورد این پرونده اظهار نظری نکردند.
 

تگ ها