SEC تایید ETF بیت کوین را بار دیگر به تاخیر انداخت!

SEC تایید ETF بیت کوین را بار دیگر به تاخیر انداخت!
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

طبق خبری که تازه به دستمان رسیده است، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) تصمیم گیری درباره برنامه ETF بیت کوین Spot HashDex، بایگانی فیوچرز اتر در مقیاس خاکستری را به تاخیر انداخت. فرانکلین تمپلتون همچنین دارای یک برنامه برجسته بیت کوین ETF با مهلت تصمیم گیری در 17 نوامبر است. هرچقدر تایید ETF بیت کوین مدت زمان زیادی طول بکشد، قیمت بیت کوین همچنان میتواند صعودی باشد.
توجه داشته باشید که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SWC) تصمیم گیری درباره درخواست HashDex برای تبدیل صندوق معامله آتی بیت کوین موجود در بورس را به تاخیر انداخت. این کمیسیون همچنین اقدام درباره تلاش گری اسکیل برای راه اندازی یک ETF جدید مبتنی بر معاملاتی آتی اتر را به تاخیر انداخته است. HashDex برای تبدیل ETF بیت کوین در ماه سپتامبر اقدام کرد.
شرکت گری اسکیل(GrayScale) برای ETF آتی اتر خود در همان ماه ثبت نام کرد. هر دو پرونده با قوانین سختی در 17 نوامبر برای تصمیم گیری روبرو بودند، ولی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا امروز گفت که این دوره را تمدید می کند و در زمان دیگری درباره تایید صندوق قابل معامله بیت کوین تصمیم گیری می کند.
این تاخیرها در بحبوحه انتظار افزایش یافته برای تایید ETF بیت کوین توسط رگولاتور فدرال رخ می دهد که تاکنون هر تلاشی را برای فهرست کردن چنین محصولی برای عموم سرمایه گذاران رد کرده است. بیشتر از ده ها شرکت برای راه اندازی ETF بیت کوین در سال 2023 ثبت نام کردند و چندین شرکت دیگر اکنون برای محصولات مشابه در معرض اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، درخواست دادند.
رگولاتور هنوز نشان نداده است که چگونه ممکن است در نهایت درباره آخرین فهرست متقاضیان تصمیم بگیرد. ردهای قبلی نگرانی هایی را درباره حساسیت بیت کوین به دستکاری بازار و فقدان توافق نامه های اشتراک نظارت، از جمله نگرانی های دیگر ایجاد کرد. متقاضیان اکنون می گویند که این نگرانی ها بعد از تایید ETFهای آتی بیت کوین برطرف شده یا دیگر مرتبط نیستند، دیدگاه که دادگاه تجدید نظر در اوایل سال جاری تکرار کرد.
 

تگ ها