CZ  موسس بایننس از زندان ایالات متحده آزاد شد

CZ  موسس بایننس از زندان ایالات متحده آزاد شد
  • 13:07 1403-07-07
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

چانگپنگ "CZ" ژائو، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق بایننس، پس از گذراندن چهار ماه حبس به دلیل نقض قوانین ضدپولشویی (AML) در 27 سپتامبر از زندانی در ایالات متحده آزاد شد. آموزش ارز دیجیتال و آگاهی از قوانین مربوط به آن می‌تواند از بروز مشکلات قانونی مانند آنچه CZ تجربه کرد، جلوگیری کند. او در نوامبر سال گذشته به اتهام عدم اجرای کنترل‌های ضدپولشویی در بایننس اعتراف کرد و از سمت مدیرعاملی نیز کناره‌گیری نمود. 

CZ مدیر عامل سابق صرافی ارز دیجیتال بایننس با ثروتی حدود 60 میلیارد دلار، ثروتمندترین فردی است که تاکنون در ایالات متحده به حبس محکوم شده است. او در آوریل 2024 موافقت کرد از دبی به ایالات متحده بازگردد و مدت محکومیت خود را سپری کند. وی دو ماه اول را در یک زندان با امنیت پایین در کالیفرنیای جنوبی گذراند و سپس به یک خانه نیمه‌راه در لانگ بیچ منتقل شد. در این دوره، او اجازه داشت تحت نظارت روزانه از خانه خارج شود. سخنگوی بایننس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که از بازگشت CZ به خانواده‌اش خوشحال هستند. او دیگر بایننس را مدیریت نمی‌کند، اما بایننس همچنان تحت رهبری تیم جدید خود به رشد ادامه داده و اکنون بیش از 230 میلیون کاربر دارد.

CZ به دلیل نقض قوانین ضدپولشویی، انتقال پول بدون مجوز و نقض تحریم‌ها محکوم شده بود. دادستان‌ها اظهار داشتند که او آگاه بود که عدم اجرای برنامه مؤثر ضدپولشویی می‌تواند باعث تسهیل تراکنش‌های کاربران آمریکایی با کشورهای تحت تحریم مانند ایران شود. با این حال، قاضی ریچارد جونز به دلیل نبود شواهد کافی مبنی بر اطلاع CZ از فعالیت‌های غیرقانونی در بایننس، حکم چهار ماه حبس را صادر کرد.CZ  همچنین موافقت کرد 50 میلیون دلار جریمه شخصی بپردازد، و بایننس نیز 4.3 میلیارد دلار جریمه به دلیل نقض قوانین ضدپولشویی پرداخت کرد، بدون تأثیر بر ثروت شخصی CZ که همچنان 90 درصد سهام بایننس را در اختیار دارد.

منبع خبر: cointelegraph

تگ ها