ماینرهای بیت کوین میتوانند با کمک به هوش مصنوعی بیشتر سود کنند

ماینرهای بیت کوین میتوانند با کمک به هوش مصنوعی بیشتر سود کنند
  • 12:05 1403-05-29
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

به گفته VanEck، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین می‌توانند با تخصیص بخشی از ظرفیت انرژی خود به بخش ‌های هوش مصنوعی و HPC، سودآوری را افزایش داده و «ترازنامه‌های بد» را بهبود بخشند. به گفته شرکت سرمایه گذاری VanEck، استخراج کنندگان بیت کوین در صورتی که تا سال 2027 بخشی از انرژی را به بخش هوش مصنوعی و محاسبات قیمت بیت کوین با کارایی بالا (HPC) انتقال دهند، به طور بالقوه حدود 13.9 میلیارد دلار درآمد اضافی سالانه تولید کنند.
VanEck در گزارشی در 16 اوت گفت: «شرکت‌های هوش مصنوعی به انرژی نیاز دارند و استخراج‌کنندگان بیت‌کوین آن را دارند. VanEck ادعا کرد: استخراج‌کنندگان در استخراج بیت کوین معمولاً ترازنامه‌های بدی دارند، یا به دلیل بدهی زیاد، انتشار سهام بیش از حد، غرامت بیش از حد مدیران، یا ترکیبی از هر سه.
VanEck تخمین می زند که اگر شرکت های استخراج بیت کوین که به صورت عمومی معامله می شوند تا سال 2027 20 درصد از ظرفیت انرژی خود را به هوش مصنوعی و HPC تغییر دهند، "کل سود سالانه اضافی می تواند از میانگین 13.9 میلیارد دلار در سال طی 13 سال فراتر رود.
این اظهارات در پی ادعاهای اخیر شرکت سرمایه گذاری Kerrisdale Capital است که صنعت استخراج بیت کوین را «صنعت فروشندگان روغن مار» می نامد. این شرکت ادعا کرد که در شکل فعلی، شرکت های استخراج بیت کوین مدل های تجاری قابل دوام نیستند و در نتیجه، عمداً رقیق می شوند.
آنها سهام منتشر می کنند، آن سهام را می گیرند تا در تجارت سرمایه گذاری کنند. سهم آدرنگی، مدیر ارشد سرمایه گذاری Kerrisdale Capital، اخیراً به کوین تلگراف گفت اما هیچ بازدهی وجود ندارد. در همین حال، VanEck خاطرنشان کرد که مزیت استخراج‌کنندگان 59550 دلاری بیت‌کوین BTC این است که شرکت‌های هوش مصنوعی معمولاً مایلند منابع مالی مورد نیاز برای مخارج سرمایه را فراهم کنند.
Core Scientific، چهارمین استخراج کننده بزرگ بیت کوین از نظر هش، اخیراً قراردادی 12 ساله با ابر مقیاس کننده هوش مصنوعی CoreWeave بسته است. انتظار می رود این معامله با تامین 200 مگاوات زیرساخت بیش از 3.5 میلیارد دلار درآمد ایجاد کند.

لینک خبر: cointelegraph